حریم شخصی خریداران آنلاین توسط گوگل نقض می شود؟

کدخبر: ۱۷۷۹۶۶
گوگل در ماه می گذشته ابزار جدیدی به نام برآورد خرید از فروشگاه‌ها عرضه کرد که اطلاعات مربوط به خرید کاربران در دنیای واقعی با استفاده از کارت‌های اعتباری را جمع آوری می‌کند.
حریم شخصی خریداران آنلاین توسط گوگل نقض می شود؟

گوگل مدعی است هدف از جمع آوری این اطلاعات نمایش تبلیغات مرتبط با سلیقه و علائق هر خریدار است. اما یک گروه مدافع حریم شخصی معتقد است که این کار گوگل در عمل به جمع آوری اطلاعات جزئی از خریداران کالاهای مختلف منجر می شود و از کمیسیون فدرال تجارت آمریکا خواسته تا این موضوع را به طور جدی پیگیری کند.

گروه اپیک (مرکز اطلاعات و حریم شخصی الکترونیک) در نامه خود خطاب به کمیسیون مذکور تصریح کرده که ابزار گوگل برای ردگیری وبگردی های کاربران قابل استفاده است و در زمان خرید آنلاین جزئی ترین اطلاعات مربوط به هر فرد را جمع آوری می کند.

در ادامه این نامه آمده است گوگل اطلاعات مذکور را مخفی نگه می دارد و ممکن است آنها را در اختیار شرکت های تجاری و فروشگاه های آنلاین قرار دهد و از این طریق حریم شخصی افراد را نقض کند.

در نامه اپیک آمده اگر چه در تنظیمات حساب کاربری ابزار یاد شده امکاناتی برای کاهش افشای اطلاعات خصوصی خریداران وجود دارد، اما به نظر می رسد که اطلاعات کارت های اعتباری افراد حتی بعد از تنظیم محدودیت ها در بخش تنطیمات توسط گوگل افشا شود و ضروری است گوگل در این زمینه به طور شفاف و واضح واکنش نشان دهد.

در این نامه خواسته شده تا گوگل برای افشای اسامی شرکت های تجاری که در همین راستا با آنها همکاری می کند تحت فشار قرار گیرد. گوگل در واکنش گفته که حفظ حریم شخصی کاربران را جدی تلقی می کند و به طور کامل اتهامات وارده را مردود می داند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید