چرا مدیر جدید ارتباطات ترامپ نیامده برکنار شد؟

کدخبر: ۱۷۷۹۷۲
دونالد ترامپ شب گذشته «آنتونی اسکاراموچی» را ۱۰ روز پس از انتصاب از مقام خود برکنار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «آنتونی اسکاراموچی» مدیر جدید و پرحاشیه ارتباطات کاخ سفید شب گذشته در حالیکه تنها 10 روز از انتصاب او به این مقام گذشته بود، از کار برکنار شد.

رسانه‌های آمریکایی ابتدا عنوان کردند که او از مقام خود استعفا داده است و کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسکاراموچی پس از انتصاب «جان کلی» به عنوان رئیس دفتر جدید ترامپ برای اینکه دست او را در چینش نیروهای کاخ سفید باز بگذارد از مقام خود کناره‌گیری کرده است.

اما ساعاتی بعد، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد که ترامپ او را به خاطر بددهنی‌اش از کار برکنار کرده است. وی گفت ترامپ این تصمیم را پس از مصاحبه اسکاراموچی با روزنامه نیویورکر گرفت که او در آن الفاظ رکیکی را علیه برخی مقامات سابق و فعلی دولت بکار برده بود.

برخی منابع آگاه در کاخ سفید نیز گزارش دادند که اخراج اسکاراموچی از مدیریت ارتباطات کاخ سفید بنا به درخواست «جان کلی» صورت گرفته است.

«جان کلی» روز گذشته ساعاتی قبل از اخراج اسکاراموچی به عنوان رئیس دفتر جدید ترامپ و رئیس کارکنان کاخ سفید سوگند یاد کرد. او جانشین «راینس پریبس» شد که هفته پیش به دلیل اختلاف با اسکاراموچی از سوی ترامپ برکنار شده بود.

اسکاراموچی در طول 10 روزی که عهده‌دار مدیریت ارتباطات کاخ سفید بود به دلیل حاشیه‌های زیاد خود در صدر اخبار رسانه‌ها قرار داشت.

وی بلافاصله پس از انتصاب از سوی ترامپ، «شان اسپایسر» که از ابتدای دولت ترامپ سخنگوی کاخ سفید بود را وادار به استعفا کرد.

پس از اسپایسر، اسکاراموچیبا دوست صمیمی او در کاخ سفید یعنی «راینس پریبس» نیز دچار اختلاف شد و باعث شد ترامپ که چندان از عملکرد او به عنوان رئیس دفتر خود و رئیس کارکنان کاخ سفید راضی نبود، او را از این مقام برکنار و «جان کلی» وزیر امنیت داخلی را به جای او منصوب کند.

حاشیه سوم اسکاراموچی در کاخ سفید به همسر او مربوط می‌شد. 5 روز پس از انتصاب او به عنوان مدیر جدید روابط عمومی کاخ سفید، رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که همسر اسکاراموچی به دلیل ورود او به تشکیلات ترامپ، خانه را ترک کرده و با وجود باردار بودن درخواست طلاق داده است.

روز یکشنبه نیز اسکاراموچی در یک حاشیه‌سازی جدید درباره اوضاع در کاخ سفید با روزنامه نیویورکر مصاحبه کرد و در این مصاحبه الفاظ به شدت رکیکی را علیه «راینس پریبس» رئیس دفتر سابق ترامپ و «استیو بنن» مشاور ارشد استراتژیک کاخ سفید بکار برد که همین مسئله در نهایت باعث اخراج ناگهانی و زودهنگام او از این مقام شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید