توصیه امیر کویت به نمایندگان پارلمان

کدخبر: ۱۷۸۰۶۲
امیر کویت به نمایندگان پارلمان این کشور توصیه کرد کاری نکنند که به روابط کویت با کشورهای منطقه لطمه وارد شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره عربی در کویت گفت: میان نمایندگان پارلمان کویت و برخی از اعضای دولت کویت نشستی برگزار شد و مساله فرار اعضای شبکه عبدلی مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس پارلمان کویت و همچنین سخنگوی دولت کویت این نشست را نشستی مثبت و ثمر بخش توصیف کردند.

در این نشست رئیس پارلمان کویت نامه ای از امیر کویت را قرائت کرد. آنچنان که رئیس پارلمان کویت گفته است این نامه دو بخش داشته است. در بخش اول امیر کویت شرایط منطقه را به اعضای پارلمان این کشور، یادآور می شود و تاکید می کند که چندان با روابط خارجی کویت و دیگر کشورهای منطقه درگیر نشوند چرا که کویت در بسیاری از مسائل منطقه ای نقش میانجی را ایفا می کند و در نتیجه باید پارلمان کویت در این خصوص به امیر کویت کمک کنند.

بخش دوم نامه نیز به این می پردازد که اعضای پارلمان کویت در این برهه حساس باید مسئولیت های خود را بر عهده بگیرند و از اتحاد ملی حمایت کنند و نباید کشور را به سوی فتنه ای سوق دهند که یکپارچگی کشور را خدشه دار کند چرا که کویت کشور کوچکی است که همیشه در مسائل و اختلافات منطقه ای می تواند به سمتی کشیده شود.

از وزیر کشور کویت در خصوص چگونگی فرار اعضای شبکه عبدلی سوالاتی پرسیده شد که وی ترجیح داد به علت پاره ای مسائل چندان به این مساله نپردازد اما وی به اعضای پارلمان کویت اطمینان داد که تدابیری دولتی برای برخورد با این شبکه اتخاذ شده است.

یک انجمن فرهنگی مربوط به شیعیان کویت و تعدادی از شخصیت های کویتی که نزدیک به حزب الله هستند بیانیه ای صادر کردند اما خواهان محکومیت شبکه عبدلی نشدند. البته میان طائفه شیعه که همه ملت کویت به خوبی می دانند که به میهن شان وفادار هستند و این انجمن فرهنگی شیعی که به حزب الله نزدیک تر است فرق می گذارند و بسیاری از شیعیان نیز اعلام کرده اند آنچه در بیانیه این انجمن آمده است بیانگر نظر آنها نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید