اولین گل جهان توسط دانشمندان بازسازی شد + عکس

کدخبر: ۱۷۸۰۶۷
همشهری آنلاین نوشت : نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد تمامی گل‌‌های جهان جدی باستانی داشته‌اند که درحدود ۱۴۰ میلیون سال پیش برای اولین بار در زمین روئیده‌است.
اولین گل جهان توسط دانشمندان بازسازی شد + عکس

براساس گزارش BBC، دانشمندان با ترکیب مدل‌ تکاملی گل‌ها با استفاده از داده‌های بزرگترین مجموعه‌ای که تاکنون از ویژگی‌های موجود در جهان گرد‌آوری شده‌است، موفق شدند ظاهر جد بزرگ گل‌ها را شبیه‌سازی کنند.

این گل باستانی دو جنسیتی دارای حلقه‌های متحد‌المرکزی از اندام‌هایی گلبرگ‌مانند و سه‌تایی بوده‌است. به گفته محققان دانشگاه پاریس ساد درحال حاضر هیچ‌گلی در جهان وجود ندارد به این گل باستانی شباهتی داشته‌باشد، زیرا این گل درحدود 140 میلیون سال پیش زندگی می‌کرده‌است و در این مدت تغییرات تکاملی فراوانی در آن رخ داده‌است.

اولین گل جهان

گل‌ها شناخته‌شده‌ترین بخش گیاهان هستند،‌سازه‌های باروری که 90 درصد از گیاهان زمین از آنها برخوردارند. اما منشا و روند تکامل اولیه آنها تاکنون ناشناخته باقی مانده‌بود زیرا فسیل‌های زیادی از دوران حیات گل‌های باستانی در اختیار دانشمندان نبود.

محققان برای بازسازی ظاهر اولین گل جهان داده‌های مربوط به ویژگی‌های 792 گونه زنده از گل‌ها، از جمله شکل گلبرگ‌ها و کاسبرگ‌ها را گرد‌آوری کردند. محققان نقشه توزیع این ویژگی‌ها را در سه گیاه گل‌ده به دست آوردند و توانستند با استفاده از آن تصویری از گل‌ها را در دوره‌های مختلف به دست آورند که یکی از آنها به جد بزرگ گل‌ها تعلق دارد.

اولین گل جهان از سازه‌هایی گلبرگ‌مانند برخوردار بوده‌است که چینشی حلقه مانند داشته‌اند، چینش گلبرگ‌ها مانند گلبرگ‌های گل نیلوفر بوده‌است، با این تفاوت که شکل مارپیچی نداشته‌اند و تعداد حلقه‌های گلبرگ در آنها بیشتر بوده‌است. دانشمندان براساس نتایجی که به دست آورده‌اند احتمال می‌دهند این گل دو جنسیتی بوده‌است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید