آب و هوای کشور تغییر چشمگیر خواهد داشت

کدخبر: ۱۷۸۰۷۰
سازمان هواشناسی کشور هشدار داد: امروز و فردا رگبار باران و باد شدید را در استان های گلستان، شمال خراسان شمالی و دامنه ها و ارتفاعات مازندران و غرب این استان شاهد خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی وهشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم جریانهای مرطوب شمالی  همراه با گذر موج تراز میانی جو طی دو روز آینده در نواحی مرکزی و شرقی سواحل دریای خزر در استان های گلستان و مازندران و همچنین خراسان شمالی است.

احد وظیفه توضیح داد: پیامد این موضوع رشد ابرهای جوششی و رگبارباران و رعد وبرق و وزش باد شدید محلی در ساعات بعداز ظهر و اوایل شب است.

وی تاکید کرد: امروز چهارشنبه رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در استان های گلستان، شمال خراسان شمالی و دامنه ها و ارتفاعات مازندران را شاهدیم و فردا پنجشنبه رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد درغرب استان مازندران رخ خواهد داد.

به گفته وظیفه در بارشهای رگباری، احتمال وقوع سیلهای محلی موقت و ناگهانی بخصوص در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در مسیرها و مناطق کوهپایه ای و دره های کوهستانی وجود دارد، بنابراین توصیه می شود که احتیاط و آمادگی لازم جهت واکنش مناسب و جلوگیری از خسارت  بویژه در غرب مازندران برای ساعات بعد از ظهر روز پنجشنبه به عمل آید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید