فرار صدها خانواده از منطقه العوامیه عربستان در پی تشدید درگیری‌ها

کدخبر: ۱۷۸۱۰۸
منابع عربستانی از تشدید درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و "افراد مسلح" در شهرک العوامیه و آواره شدن ساکنان این منطقه خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت سبق عربستان، نیروهای امنیتی روزهای شنبه و یکشنبه گذشته ساکنان منطقه العوامیه در استان القطیف واقع در شرق عربستان را از طریق مسیرهای متعدد از این منطقه خارج کردند.

به گفته منابع، صدها تن از ساکنان به دلیل تشدید درگیری میان نیروهای امنیتی و "افراد مسلح" در این منطقه مجبور به فرار شده‌اند.

سعود بن نایف، امیر منطقه الشرقیه عربستان نیز دستور داده که خانواده‌های آواره به استان القطیف منتقل شده و به آن‌ها کمک رسانی شود.

روزنامه الحیاه نیز نوشت که مسئولان منطقه الشرقیه درخواست‌هایی را از سوی ساکنان و کشاورزان در العوامیه برای خروج از این منطقه دریافت کردند.

مسئولان عربستانی از مه گذشته برای ویران کردن یک محله قدیمی در العوامیه با هدف ممانعت از استفاده "افراد مسلح" از کوچه‌های این محله برای فرار از دست نیروهای امنیتی تلاش می‌کنند.

فعالان محلی نیز نیروهای امنیتی عربستان را به اعمال زور برای مجبور کردن ساکنان جهت خروج از العوامیه متهم می‌کنند. ساکنان این شهرک می‌گویند زندگی کردن در این منطقه دیگر قابل تحمل نیست.

روز دوشنبه نیز تظاهرات گسترده‌ای در مناطق مختلف بحرین در محکومیت اقدامات جنایتکارانه عربستان علیه ساکنان منطقه شیعی نشین العوامیه برگزار شد.

منطقه العوامیه همواره شاهد زد و خورد و درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و ساکنان بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید