سفیر امارات در آمریکا: ترامپ شایستگی ریاست‌جمهوری را ندارد

کدخبر: ۱۷۸۱۱۶
سفیر امارات عربی متحده در آمریکا می‌گوید دونالد ترامپ از کمترین شایستگی برای رئیس‌جمهور شدن برخوردار است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ پایگاه اینترنتی لوبلاگ در گزارشی نوشت: بر اساس ایمیل های هک شده یوسف العتیبه، سفیر امارات عربی متحده در آمریکا که برای ریچارد کلارک، رئیس مؤسسه خاورمیانه ارسال کرده بود، العتیبه از منتقدان شدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بود و حتی اعلام کرده بود اگر ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود، در پی «بازنشستگی زودهنگام» خواهد بود. العتیبه در این ایمیل ها نوشت ترامپ «از حداقل شرایط لازم برای رئیس جمهور شدن برخوردار است.»

نزدیکی آشکار دولت ترامپ با کشورهای سنی حاشیه خلیج (فارس) باید شکستی بزرگ برای عربستان سعودی و امارات عربی متحده محسوب شود، دو کشوری که هدایت تلاش ها برای سرکوب اخوان المسلمین، مهار کردن ایران و تداوم مداخله در جنگ داخلی یمن را بر عهده دارند. آنها آنچه را که می خواستند به دست آوردند. مقامات کاخ سفید تحت حاکمیت دونالد ترامپ درباره قرار دادن نام اخوان المسلمین در فهرست سازمان های تروریستی گفتگو کرده اند.

همچنین گفته شده است که کاخ سفید در تلاش برای یافتن راه هایی برای دست کشیدن از برنامه جامع اقدام مشترک بین ایران و گروه پنج به علاوه یک است و خود رئیس جمهور آمریکا به نظر می رسد در قبال محاصره قطر به رهبری امارات عربی متحده و عربستان سعودی اغماض کرده است، حتی با آن که وزارت امور خارجه و وزارت دفاع او در تلاش برای حل و فصل این بحران دیپلماتیک و کاهش دادن تنش ها در منطقه خلیج (فارس) هستند.

ایمیل هایی که در اختیار لوبلاگ قرار گرفته است از یک حساب ایمیل در روسیه نشأت می گیرند اما مشخص نیست آیا هکرها یا اپراتور حساب کاربری ایمیل در روسیه مستقر است یا این که در تلاش برای مخفی کردن کشور مبدأ خود است.

العتیبه در یکی از این ایمیل ها نوشت: ترامپ در واقع یک جمهوری خواه نیست. او از کمترین آمادگی برای رئیس جمهور شدن برخوردار است. او با پیشنهاد احداث دیوار، ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا و دیگر اهانت ها ادامه می دهد و در حالی که این اقدام می توانست سبب نابود شدن هر نامزد سیاسی دیگری شود، اما اقدام ترامپ سبب محبوب تر شدن وی شد.

العتیبه سپس سخنان تندی درباره هیلاری کلینتون گفت و هشدار داد اگر او بتواند به عنوان نامزد دموکرات ها با ترامپ مواجه شود، چه اتفاقی رخ خواهد داد.

او در ایمیلی نوشت: اگر او (در میان نامزدهای دموکرات) پیروز شود، تماشای رقابت بین هیلاری کلینتون و ترامپ جالب خواهد بود. این جدالی بین مناسب ترین شخص برای ریاست جمهوری و فردی خواهد بود که سازمان ملل متحد به او اعتبار بخشیده است.

در همین حال، کلارک در ایمیل روز هفتم ماه مه در واکنش به العتیبه هشدار داد این سخنان خطرناک هستند و امیدوارم من تنها کسی باشم که این ایمیل ها را دریافت کرده است. شش ماه تا برگزاری انتخابات باقی مانده است.

انتقاد العتیبه از ترامپ در ماه ژوئن و زمانی منتشر شد که اکبر شاهد احمد، خبرنگار هافینگتن پست این ایمیل ها را منتشر کرد که نشان می داد العتیبه از رابرت مالی، مشاور کاخ سفید تحت ریاست جمهوری اوباما این سؤال را پرسید که «ترامپ در کدام سیاره می تواند رئیس جمهور شود؟»

کلارک و سفارت خانه امارات عربی متحده در واشنگتن به درخواست های مکتوب لوبلاگ برای اظهار نظر درباره این ایمیل ها پاسخ ندادند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید