واکنش گوآم به تهدید کره شمالی

کدخبر: ۱۷۸۸۷۸
فرماندار گوآم اعلام کرد این جزیره در حال آماده شدن برای مقابله با هر تهدیدی از جانب کره شمالی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو اس ای تودی؛ «ادی بازا کالوو»، فرماندار گوآم، به مردم این جزیره کوچک در اقیانوس آرام اطمینان داد، خطری از جانب کره شمالی آنها را تهدید نمی‌کند و مقامات گوآم نیز برای مقابله با هر اقدام غیرمنتظره‌ای از جانب پیونگ‌یانگ آماده می‌شوند.

کلاوو در ادامه تاکید کرد وی یک کارگروه مشترک با اداره  امنیت داخلی، دریاسالار «شوشانا چتفیلد»، فرمانده مشترک منطقه ماریانا و مقامات فدرال تشکیل داده است که برای حفظ امنیت این جزیره برنامه‌ریزی می‌کنند.

او در ادامه افزود: هم‌اکنون هیچ خطری متوجه گوآم و جزیره ماریانا نیست. من با مقامات کاخ سفید نیز تماس تلفنی داشتم و آنها اعلام کردند هر تهدید و یا حمله‌ای به گوآم، تهدید و حمله علیه آمریکا محسوب می‌شود. آنها اطمینان دادند آمریکا از ما در برابر کره شمالی دفاع خواهد کرد.

گوآم که از سوی دولت آمریکا اداره می‌شود، علاوه بر اینکه میزبان پایگاه‌های آمریکایی در اقیانوس آرام است، محل زندگی 160 هزار نفر از بومیان منطقه نیز به شمار می‌آید. خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) گزارش داد این کشور روز چهارشنبه اعلام کرد در نظر دارد موشک‌های بالستیک میان بردی به پایگاه‌های آمریکایی در جزیره گوآم در اقیانوس آرام شلیک کند.

 برگزاری رسمی کره شمالی در ادامه افزود: دولت پیونگ‌یانگ اعلام کرده است در حال حاضر با دقت هر چه بیشتر در حال بررسی طرح عملیاتی خود در مورد شلیک یک موشک بالستیک از نوع هواسونگ-12 Hwasong-12 به اطراف جزیره گوآم است.

بر این اساس، این تهدید چند ساعت بعد از اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اعلام شد که وعده داده بود در صورتی که پیونگ‌یانگ به تهدید واشنگتن با توسعه برنامه‌های بالستیک و هسته‌ای خود ادامه دهد با آتش به کره شمالی پاسخ دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید