حملات ائتلاف به مواضع داعش در تلعفر

کدخبر: ۱۷۸۹۵۰
در حالی که یک گردان فرانسوی برای حرکت به سمت شهر تلعفر در چارچوب عملیات پشتیبانی آماده می‌شود. ائتلاف ضد داعش مواضع داعش در تلعفر را هدف گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، موسی علی جولاق از فرماندهان بسیج مردمی ترکمان در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت که جنگنده‌های ائتلاف شش پایگاه داعش را در مرکز شهر تلعفر هدف قرار دادند و صداهای انفجارهای مهیبی در پی این حملات شنیده شد و احتمال می‌رود که این صداها ناشی از هدف قرار گرفتن انبارهای سلاح و تجهیزات باشد.

جولاق همچنین تصریح کرد، یک گردان توپخانه‌ای هوشمند فرانسوی که در اطراف سد موصل مستقر است، آماده حرکت به سمت پایگاه‌های نزدیک به شهر تلعفر است تا از نیروهای عراقی پشتیبانی کند و نیروهای عراقی نیز در همین حال به جمع کردن نیروهای خود جهت آزادسازی شهر تلعفر ادامه می‌دهند.

این گردان فرانسوی که در چارچوب ائتلاف تحت امر آمریکا کار می‌کند، دارای سلاح‌های پیشرفته‌ای است و پیشتر نیز از نیروهای عراقی طی عملیات نظامی آزادسازی موصل از دست داعش در ماه میلادی گذشته حمایت کرده بود.

در همین حال، یک افسر ارتش عراق در استان الانبار در غرب این کشور اعلام کرد که در حمله داعش به مقر نیروهای بسیج مردمی در مرزهای عراق و سوریه، ۹ تن از نیروهای بسیج مردمی کشته و ۲۳ تن دیگر زخمی شدند.

این افسر تصریح کرد، داعش حمله شدیدی به مقر بسیج مردمی در منطقه ۷۰ کیلومتری شمال گذرگاه مرزی الولید ترتیب داد و در این حمله از تمامی سلاح‌های سنگین و خمپاره و موشک استفاده کرد که این حمله چندین ساعت به طول انجامید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید