آمادگی داعش برای حمله به اروپا

کدخبر: ۱۷۸۵۳۱
گروهکی مخفی وابسته به گروه تروریستی داعش خود را برای حمله به شهرهای اروپایی آماده می‌کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، روزنامه تایمز گزارش داد یک داعشی که به دست عناصر کُرد در سوریه اسیر شده است، اعتراف کرده گروهکی پنهان وابسته به داعش در سوریه وجود دارد که خود را برای حملات تروریستی به شهرهای اروپایی آماده می کند.

طبق اعلام تایمز، این گروهک مخفی «الخرساء» نام دارد و شامل داوطلبان اروپایی می شود که آموزش‌های سختی را در اردوگاهی محرمانه در سوریه گذرانده اند و بعد از آن به سرزمین خود بازخواهند گشت. تروریست ها در این دوره ها با جمع آوری بمب های انفجاری آشنا شده و به آنها عقاید تروریستی آموزش داده می شود.

طبق اعلام این اسیر داعشی، آموزش عناصر گروهک مخفی الخرساء هفت ماه طول کشیده و در شرایطی بسیار دشوار انجام می شود. همچنین داعش به هر اروپایی که وارد سوریه می شود، پیشنهاد می کند به این گروه تروریستی بپیوندد. جالب اینجاست که از هر 20 نفر، تنها 5 نفر موفق می شوند دوره را با موفقیت پشت سر بگذرانند و پس از آن برای انجام اقدامات تروریستی به اروپا می روند.

علاوه بر این برنامه، در این گروهک مرکز خاصی برای ارتباط با تروریست های احتمالی مقیم در اروپا در نظر گرفته شده که به شکل سلول های پنهان کار می کنند و به دلایل خاص این افراد نمی توانند به خاورمیانه سفر کنند. این افراد با داعش و در حالی که در کشورهای خود حضور دارند، در ارتباط خواهند بود و به هنگام نیاز به حملات تروریستی دست خواهند زد.

تایمز در ادامه اعلام کرده حدود 50 نفر از آلمان، فرانسه، بلژیک و انگلیس که به صفوف داعش ملحق شده اند، این آموزش ها را در گروهک مخفی الخرساء با موفقیت به پایان رسانده اند.

طبق اعلام این اسیر داعشی، این گروهک مخفی همچنان و با وجود خسارت های فراوانی که داعش به تازگی در سوریه متحمل شده، به آموزش های خود ادامه می دهد و آماده است حملاتی را در پاریس، بروکسل و شهرهای دیگر اتحادیه اروپا به انجام برساند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید