تحلیلگر نظامی سی ان ان: پیونگ یانگ بطور ضمنی پیام مذاکره می دهد

کدخبر: ۱۷۹۰۱۵
'ریک فرانکونا' (Ric Francona) تحلیلگر مسائل نظامی سی ان ان درمورد تهدید جدید کره شمالی مبنی بر پرتاب چهار فروند موشک میانبرد به نزدیکی آب های جزیره گوآم از قلمرو سرزمینی آمریکا گفت: کره شمالی بطور ضمنی پیام مذاکره می فرستد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سی ان ان از تحلیلگر امور نظامی خود پرسید چرا کره شمالی بطور 'بخصوص' زمان اواسط ماه اوت را برای انجام این پرتاب اعلام می کند.

فرانکونا که به گفته سی ان ان سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا است دراین باره گفت: کره شمالی در واقع زمانی را تعیین می کند که دراین فاصله امکان مذاکره را به طرف آمریکایی می دهد.

وی افزود: درحالیکه جنگ لفظی بین دو طرف هرچه بیشتر شدت می یابد اما با مشخص کردن این زمان، کره شمالی یک فرصت را برای ورود به نوعی مذاکره می دهد که تصور می کنم اینگونه باشد.

به گزارش ایرنا، درحالی تحلیلگر نظامی سی ان ان به این موضوع اشاره دارد که خبرنگار این شبکه تلویزیونی از پکن گزارش داد: کره شمالی گفته است گفت و گو با چنین رئیس جمهوری به جز قدرت مطلق کارساز نخواهد بود.

کره شمالی در پی شدت گرفتن جنگ لفظی مقامات آمریکایی علیه این کشور تهدید کرده است که تا اواسط ماه اوت چهار فروند موشک میانبرد از نوع ' Hwasong-12 ' را به سوی جزیره گوآم که پایگاه های نظامی آمریکا در آن و واقع هستند پرتاب خواهد کرد.

سی ان ان درخبری نوشت: این موشک ها در صورت پرتاب برفراز آسمان ژاپن و از مناطق 'شیمان' (Shimane)، هیروشیما و کویچی (Koichi) خواهد گذشت و پس از طی مسافتی بالغ بر سه هزار و 356کیلومتر و در مدت زمان یکهزار و 65(1065) ثانیه در فاصله 30 تا 40 کیلومتری از جزایر گوآم در آب خواهند افتاد که این تهدید علیه آمریکا است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه گذشته کره شمالی را تهدید کرد که با 'آتش و خشم' مواجه خواهد شدو ازسویی دیگر ژنرال جیمزمتیس وزیر دفاع آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) نیز به دنبال سخنان ترامپ؛ تهدید به نابودی کره شمالی کرد و توصیه داشت که پیونگ یانگ قبل از هر گونه اقدامی که به پایان گرفتن این رژیم و نابودی مردم آن بیانجامد، درباره آن بیاندیشد.

تنش بین واشنگتن و پیونگ یانگ در پی اعمال تحریم های جدید شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی به رهبری آمریکا شدت یافته است.

کره شمالی این اقدام شورای امنیت سازمان ملل را 'نقض خشونت بار حاکمیت ملی' این کشور توصیف کرد و درهمین حال 'انگ هوانگ هیوک' سخنگوی دولت کره شمالی در نشست اخیر منطقه ای 'آسه آن' در مانیل پایتخت فیلیپین به خبرنگاران گفته بود: بدتر شدن اوضاع در شبه جزیره کره و همچنین مسائل اتمی محصول رفتار آمریکاست.

تنش بین آمریکا و کره شمالی با اظهارات تازه ترامپ شدت بیشتری یافته است. ترامپ سه شنبه گذشته در اظهاراتی تند علیه کره شمالی گفته بود: کره شمالی «بهتر است بیشتر از این ایالات متحده را تهدید نکند» در غیر این صورت «با آتش و خشمی مواجه می شود که دنیا هرگز نظیرش را ندیده است».

کره شمالی نیز اعلام کرد که طرح حمله موشکی به «گوام» از قلمروهای وابسته به آمریکا در اقیانوسی آرام را «به دقت بررسی می کند.»

بسیاری از تسلیحات پیشرفته و راهبردی آمریکا از جمله بمب افکن های این کشور که قادر به حمل بمب اتمی هستند در این پایگاه استقرار یافته اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید