آغاز جلسه علنی مجلس برای بررسی رای اعتماد به کابینه دوازدهم

کدخبر: ۱۷۹۶۴۴
جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل آغاز به کار کرد.

به گزارش الف، جلسه علنی امروز سه شنبه( 24 مرداد) مجلس شورای اسلامی راس ساعت 8:10 به ریاست دکتر علی لاریجانی و با دستور کار بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم  آغاز به کار کرد.

*57 صندلی خالی نمایندگان زمان بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی

* دقایقی پیش حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور به منظور دفاع از وزاری پیشنهادی دولت دوازدهم وارد مجلس شورای اسلامی شد.

*سخنرانی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس در دفاع از وزرای پیشنهادی آغاز شد.

*اسامی موافقان و مخالفان کلیات کابینه پیشنهادی دوازدهم:موافقان: یوناتن بت کلیا،  زهرا ساعی، بهروز نعمتی، نبی هزار جریبی،  احمد همتی 

مخالفان:  محمدرضا صباغیان بافقی، حشمت الله فلاحت پیشه،  محمدحسین فرهنگی،سیدجواد حسینی کیا، محمدمهدی زاهدی

*حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در صحن علنی مجلس و در دفاع از وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، گفت: خداوند بزرگ را شاکر هستم که بار دیگر پاداش 4 سال تلاش صادقانه به مردم را از طریق رای ملت برای خدمت به آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی و عظمت ایران قرار داد.

وی ادامه داد:رئیس‌جمهور تاکید کرد: امروز به لطف خداوند برخی چالش‌های سال 92 را پشت سر گذاشته و امیدوارتر و تواناتر از گذشته آماده تدبیر و عبور از چالش‌های بزرگ پیش رو هستیم.

براساس آئین‌نامه داخلی مجلس، رئیس‌جمهور دو ساعت و نیم فرصت دارد از برنامه‌های وزرای پیشنهادی خود دفاع کند و همچنین پس از آن 5 نماینده مخالف و 5 نماینده موافق کلیات برنامه‌ها را هر کدام 15 دقیقه فرصت مطرح کنند که البته می‌توانند بخشی از زمان خود را به نمایندگان دیگر واگذار کنند و پس از آن مجلس وارد بررسی صلاحیت و رای اعتماد تک‌تک وزرای پیشنهادی می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید