العبادی:همه پرسی به نفع کردها نیست

کدخبر: ۱۷۹۷۸۳
نخست وزیر عراق تأکید کرد که مذاکرات با هیئت اقلیم کردستان عراق براساس آنچه که منافع کشور را حفظ می‌کند صورت گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در کنفرانس مطبوعاتی گفت: مذاکره با هیئت اقلیم کردستان عراق براساس آنچه منافع کشور را حفظ کند صورت گرفت. فضای احترام و تفاهم بر نشست دولت با هیئت کردستان حاکم بود.

وی افزود: ترسیم مجدد مرزها احتمالا به فاجعه می‌انجامد و استقلال کردستان به هیچ وجه به نفع آن‌ها نیست. جای تأسف دارد که همه‌پرسی بعد از موفقیت و همکاری ما در جنگ علیه داعش صورت گرفته است.

هیئتی از اقلیم کردستان عراق روز دوشنبه برای مذاکره با دولت مرکزی عراق درباره همه‌پرسی استقلال وارد بغداد شد و با العبادی دیدار کرد. قرار است این همه‌پرسی ۲۵ سپتامبر برگزار شود.

العبادی همچنین دلیل تأخیر در عملیات آزادی مناطق این کشور از چنگ داعش را تلاش برای تکمیل مقدمات و آمادگی نیروها دانست و گفت: ما حتی یک وجب از خاک عراق را در دست داعش رها نمی‌کنیم.

وی گفت: عراق در تضعیف داعش در سوریه نقش داشت. تروریست‌ها بعد از شکستشان در موصل برای اثبات وجود خود عملیات را در خارج از عراق انجام می‌دهند. دولت تلاش می‌کند تا شبکه‌های ارتباط اجتماعی را برای حمایت از شهروندان و کاهش استفاده نادرست از آن به کار گیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید