موافقان وزیرپیشنهادی کشور:احزاب درصف گرفتن مجوز نمی‌مانند

کدخبر: ۱۸۰۱۲۵
فریده اولادقباد و مسعود گودرزی از حمله موافقان عبدالرضا رحمانی‌فضلی بودند که از عملکرد گذشته او و برنامه آینده او دفاع کردند.

به گزارش خبرآنلاین، فریده اولادقباد نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در موافقت با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر پیشنهادی وزارت کشور با بیان اینکه وزارت کشور حافظ نظم و امنیت و مسئول سیاست های عمومی دولت است، گفت: این وزارتخانه هماهنگ کننده سازمان های محلی و مردم در شهرها، شهرستان ها و سیاسی های عمومی دولت است. لذا فعالیت های این وزاتخانه از تنوع و تاثیرگذاری زیادی برخوردار است.

او ادامه داد: در وظایف این وزارتخانه هم ماموریت های امنیتی و هم فعالیت های عمرانی و شهری و روستایی گنجانده شده است. انجام این ماموریت ها نیازمند وزیری است که ضمن آگاهی از مشکلات اطلاعات کافی از حیطه خود داشته باشد. آقای رحمانی فضلی به عنوان گزینه وزارت کشور از سوی آقای روحانی معرفی شد تا بتواند پاسخگوی مطالبات باشد و افزایش سرمایه اجتماعی، اعتماد جامعه و وحدت و انسجام و افزایش مشروعیت نطام سیاسی را فراهم آورد.

اولادقبا اضافه کرد: رحمانی فضلی دارای نگرش سیستمی در تحلیل مسائل و پدیده های سیاسی است. او ابعاد تاریخی، اجتماعی سیاسی و اقتصادی را هم مورد توجه قرار داده است. او در مواجهه با رویکردهای اجتماعی به دنبال حل مساله است و کلیت نظام سیاسی رابر سیستم جناحی ترجیحی می دهد.

او گفت: من برنامه رحمانی فضلی را با دقت دیدم. محورهای عملکرد وزارت کشور بسیار متنوع است. در رابطه با عملکرد وزارت کشور در حوزه سیاسی باید بگویم که برنامه ریزی و برگزاری انتخابات در فضای ایمن سالم و با مشارکت حداکثری شکل گرفته است. زمانی که من شهر تهران و شهرستان ها را مورد بازدید قرار دادم فضای انتخابات با شعور و شورسیاسی بود. برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست حمهوری باعث ارتقای سطح مشارکت بود، برگزاری پنجمین انتخابات شهر و روستا و ارتقای سطح مشارکت از 62 درصد به 69 درصد و برگزاری انتخابات کاملا مکانیزه در بعضی حوزه ها از افتخارات آقای رحمانی فضلی است.

اولاد قباد با بیان اینکه برگزاری دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات خبرگان رهبری، تامین امنیت و مدیریت امنیت عمومی در فضای مجازی از نکات قوت رحمانی فضلی در وزارت کشور بوده است، گفت: همه شما می دانید که زمانی افراد برای گرفتن مجوز باید در صف های طولانی می ماندند تا مجوز بگیرند اما رحمانی فضلی با توجه به اعتماد به تکثرگرایی با موافقت 54 حزب و گروه سیاسی را صادر کرد و اصلاح قانون احزاب در دستور کار ایشان است.

برگزاری انتخابات اخیر برگ زرینی در کارنامه رحمانی فضلی است

مسعود گودرزی، نماینده مردم ممسنی هم در موافقت با رحمانی فضلی گفت: این انتخابات برگ زرینی برای اقتدار نظام جمهوری اسلامی بود و مشارکت بی سابقه بوده است. در دوره های قبلی ریاست جمهوری حداکثر 39 میلیون شرکت کردند اما در این دوره 42 میلیون نفر در انتخابات شرکت کرده اند. 300 هزار داوطلب شورای شهر و روستا داشتیم و من مظلومیت و تلاش همکارن خودم را در وزارت کشور دیدم. همچنین در انتخابات مجلس یک حوزه باطل نشد و در ریاست جمهوری یک رای باطل نشد.

او ادامه داد: در وزارت کشور تمامی درخواست ها برای بازگشایی احزاب و تشکل ها پاسخ داده شده است. از سال 80 تا

92، نزدیک به 25 دستورالعمل و طرح امنیتی مصوب شده است. همچنین ساماندهی امور مرزی از جمله اقدامات مثبت وزیر کشور بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید