انتخاب سرپرست موقت برای شهرداری تهران

کدخبر: ۱۸۰۲۰۰
چهارشنبه هفته جاری اعضای شورای شهر تهران در دوره پنجم اولین جلسه رسمی خود را آغاز خواهند کرد و در جریان این جلسه علاوه بر هیات رئیسه شورا، شهردار تهران نیز به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد. در این میان مرتضی الویری، رئیس سنی شورای شهر تهران با اشاره به انتخاب محمدعلی نجفی به‌عنوان شهردار تهران، شایعه انتخاب گزینه دیگر برای شهرداری را رد کرد. با این حال احتمال معرفی یک سرپرست برای چند روز وجود دارد.
انتخاب سرپرست موقت برای شهرداری تهران

به گزارش اقتصادنیوز ، در عین حال اعضا تاکید دارند که آغاز برگزاری جلسات از روز چهارشنبه فعلا به معنی تغییر تقویم جلسات هفتگی شورا نیست، ضمن آنکه تصمیم‌گیری رسمی برای علنی شدن هر دو جلسه شورای شهر پنجم نشده است. بنابراین فعلا تا تصمیم‌گیری رسمی درخصوص ایجاد تغییرات جدید، برگزاری جلسات با روال گذشته ادامه پیدا خواهد کرد. همچنین در جلسه روز گذشته متن سوگندنامه شورای پنجم نیز آماده و به اعضا تحویل داده شد و پس از نهایی شدن متن آن، انتشار عمومی خواهد شد.

در عین حال یکی از مهم‌ترین دلایل تاکید اعضای شورای شهر پنجم برای آغاز برگزاری جلسات دوره جدید شورای شهر از روز یکم شهریور‌ماه این است که در جلسه نخست فرآیند رسمی و قانونی انتخاب و رای‌گیری تمامی اعضای هیات رئیسه و همچنین شهردار تهران طی شود و از آنجا که پروسه انتخاب و معرفی شهردار به وزارت کشور زمان‌بر است باید از فرصت زمانی استفاده شود، در غیر این صورت با آغاز به کار شورای شهر پنجم و رسمی نشدن آغاز به کار شهردار تهران، پارلمان محلی پایتخت ناگزیر به انتخاب و معرفی سرپرست برای شهرداری تهران خواهند شد.

مرتضی الویری درخصوص انتخاب سرپرست برای شهرداری عنوان کرد: در دوران گذار که ممکن است چند روز باشد باید فردی به‌عنوان سرپرست انتخاب شود، زیرا تا انتخاب نهایی شورا و حکم وزیر کشور ممکن است مدت کوتاهی فاصله بیفتد که من (الویری) به همراه نجفی براساس چارچوب‌های قانونی، فردی را که در مجموعه شهرداری فعالیت می‌کند و بازنشسته نیز نشده باشد به‌عنوان سرپرست انتخاب می‌کنیم.

الویری درخصوص سوگندنامه توضیح داد: متن سوگندنامه مورد تایید دکتر نجفی است و تاکیدی است بر رابطه شورا و شهرداری و نقش نظارتی شورا. این سوگندنامه در دولت نیز توسط رئیس‌جمهور خوانده می‌شود در حالی که رئیس‌جمهور وظیفه قانونی برای اجرای قانون دارد و این سوگندنامه تنها تاکید بیشتر برای ایجاد قانون است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید