بیشترین ماموریت های هلال احمر شامل چه حوادثی می شود؟

کدخبر: ۱۸۰۵۶۱
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به افزایش 4 درصدی عملیات امداد و نجات این سازمان نسبت به سال گذشته، گفت: 46 درصد ماموریت های سالانه هلال احمر مربوط به حوادث ترافیکی است.

مرتضی سلیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، گفت: در سال گذشته 46 درصد کل عملیات های این سازمان مربوط به حوادث ترافیکی، 21 درصد مربوط به سایر عملیات های امداد و نجات ( کوهستان، سیل و آبگرفتگی و ساحلی ) و 33درصد مربوط به مراجعات حضوری به پایگاه ها و پست های امداد و نجات بوده است.

وی در ادامه با اشاره به حوادث سیل و آب گرفتگی از ابتدای سال تا کنون گفت: در این مدت 371 ماموریت انجام شده که بیشترین آنها به ترتیب در استان های کرمان، اصفهان و فارس بوده است.

سلیمی اظهار کرد: در این مدت بیشترین امدادرسانی در استان های آذربایجان غربی، چهار محال و بختیاری و هرمزگان بوده و امسال جمع افراد امدادرسانی شده در سیلاب های به 54 هزار و 316 نفر رسیده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اعلام این که 44 درصد کل اسکان های اضطراری مربوط به عملیات های سیلاب است، افزود: بیشترین اسکان اضطراری به ترتیب در استان های آذربایجان غربی، بوشهر، سیستان بلوچستان است.

به گفته سلیمی از ابتدای سال تا کنون 209 نفر به مناطق امن منتقل شدند.

وی افزود: همچنین در این مدت از یک هزار و 348 واحد مسکونی تخلیه آب و 228 خودور از مسیر سیلاب رهاسازی شدند و 9 هزار کیلوگرم اقلام امدادی طی 58 سورتی عملیات پروازی به کرمان، آذربایجان شرقی و غربی و خراسان رضوی با 41 پرواز منتقل شد.

سلیمی درباره انتقال هوایی مصدومان گفت: از ابتدای سال تا کنون 39 نفر در عملیات سیل و آب گرفتگی به مناطق امن منتقل شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید