قدردانی اشرف غنی از راهبرد جدید ترامپ در خصوص افغانستان

کدخبر: ۱۸۰۶۴۱
رئیس‌جمهور افغانستان از سیاست جدید دونالد ترامپ در خصوص افغانستان قدردانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور افغانستان روز سه‌شنبه از راهبرد جدید «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در جنگ افغانستان استقبال کرد. رئیس‌جمهور آمریکا زمانبندی خروج نیروهای این کشور از افغانستان را لغو کرد.

اشرف غنی در بیانیه‌ای گفت: «من از رئیس‌جمهور ترامپ و مردم آمریکا برای این حمایت... و برای تلاش مشترکمان برای پاکسازی منطقه از تهدید تروریست‌ها سپاسگزارم».

غنی اعلام کرد راهبرد جدید ترامپ ظرفیت ماموریت آموزش نیروهای امنیت ملی افغانستان از جمله تقویت نیروی هوایی نوپای این کشور و دوبرابر شدن تعداد نیروهای ویژه افغانستان را افزایش می‌دهد.

روز دوشنبه، دونالد ترامپ از راهبرد جدید آمریکا در خصوص افغانستان رونمایی کرد. در برنامه‌های جدید آمریکا، افزایش اختیارات نیروهای نظامی این کشور برای هدف‌گیری تروریست‌ها در افغانستان پیشنهاد شده است. همچنین در این استراتژی، از هند و پاکستان درخواست شده است به تقویت ثبات در افغانستان کمک کنند. با این‌حال، رئیس جمهور آمریکا از ارائه جزئیات دقیق‌تر درباره تعداد نیروهای نظامی آمریکا و یا هرگونه برنامه‌های آتی ارتش این کشور خودداری کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید