پاکستان:به کمک مالی آمریکا نیاز نداریم

کدخبر: ۱۸۰۷۱۳
وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد این کشور تاکنون با اتکاء به خود با تروریست‌ها جنگیده است و نیازی به کمک مالی آمریکا ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه دیلی پاکستان، «خواجه محمد آصف» وزیر امور خارجه پاکستان در واکنش به اتهام‌های طرح شده توسط آمریکا علیه پاکستان درباره حمایت این کشور از تروریسم، اعلام کرد که نظامیان هیچ‌ کشوری مانند نظامیان پاکستان در راه مبارزه با تروریسم فداکاری نکرده‌اند.

وی تاکید کرد که ما برای مبارزه با تروریسم به خود متکی بوده‌ایم و با خون خود با تروریسم جنگیده‌ایم و نه با پول آمریکا.

خواجه محمد آصف با بی‌اساس خواندن اتهام‌هایی که آمریکا متوجه پاکستان کرده است، افزود که آمریکا برای فرار از شکست خود در افغانستان به صورت دائم در حال متهم کردن پاکستان است.

وزیر امور خارجه پاکستان تاکید کرد که حدود ۴۲ تا ۴۳ درصد خاک افغانستان در اشغال طالبان قرار دارد و آمریکا به جای متهم کردن پاکستان باید فکری به حال مهاجران افغان و بازگرداندن آن‌ها به کشورشان بکند.

وی تاکید کرد که پاکستان برای جلوگیری از تردد تروریست‌ها در خطوط مرزی خود با افغانستان بیش از ۸۰۰ هنگ مرزی مستقر کرده است و این درحالی است که افغانستان هیچ هنگ مرزی برای مقابله با تروریست‌ها در این مناطق ندارد.

«نفیس زکریا» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نیز با موضع‌گیری نسبت به اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا و دیگر مقام‌های این کشور علیه پاکستان درباره حمایت اسلام‌آباد از تروریسم تاکید کرد پاکستان بزرگترین قربانی تروریسم است و ما اجازه استفاده از خاک خود برای ضربه زدن به هیچ کشوری را نمی دهیم.

وی تاکید کرد که آمریکا به جای اینکه پاکستان را متهم به حمایت از تروریسم کند بهتر است در مبارزه با تروریسم به پاکستان کمک کند.

زکریا تاکید کرد که پاکستان بیشترین تلفات را از تروریسم دیده است و این بسیار مایوس‌کننده است که آمریکا تمامی این تلفاتی که به پاکستان وارد شده را نمی‌بیند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان خاطرنشان کرد مساله افغانستان راه‌حل نظامی ندارد؛ همانگونه که این جنگ ۱۷ ساله نتوانسته است امنیت را در این کشور حاکم  کند.

وی افزود: «بهترین راه برای حل مسائل افغانستان مذاکرات سیاسی با حضور تمامی گروه‌ها است.»

ترامپ در سخنرانی خود اعلام کرده بود: «ما درباره اینکه گروه‌های تروریستی، پاکستان را پناهگاه امن خود دانسته و در این کشور پناه گرفته‌اند، سکوت نخواهیم کرد. ما میلیاردها دلار برای مبارزه با تروریسم به پاکستان پرداخت کرده‌ایم ولی با این وجود پاکستان به همان تروریست‌هایی که ما با آن‌ها در حال جنگ هستیم، پناه داده است.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید