پرواز کم سابقه بمب افکن های استراتژیک اتمی روسیه پس از جنگ سرد + عکس

کدخبر: ۱۸۰۹۳۱
در حالی که آمریکا و کره جنوبی در حال انجام مانورهای مشترک نظامی در شبه جزیره کره هستند، بمب افکن‌های راهبردی روسی در ماموریتی کم سابقه در اطراف منطقه به پرواز در آمده‌اند.
پرواز کم سابقه بمب افکن های استراتژیک اتمی روسیه پس از جنگ سرد + عکس

به گزارش رویترز، برگزاری مانورهای مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی موجب خشم و نگرانی کره شمالی شده است. بمب افکن های راهبردی روسی نیز در ماموریتی کم سابقه در نزدیکی مرزهای کره شمالی به پرواز درآمدند.

بمب افکن روسیه

بر اساس این گزارش روسیه که بارها مخالفت خود را با هرگونه اقدام نظامی یکجانبه آمریکا در شبه جزیره کره اعلام کرده است، از پرواز بمب افکن های توپولف 95 در اقیانوس آرام، دریای ژاپن ، دریای زرد و دریای شرقی چین خبر داده است.

این اقدام روسیه موجب شد تا ژاپن و کره جنوبی جنگنده های خود را برای اسکورت بمب افکن های روسی به منطقه اعزام کنند.

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس خبری در مسکو تاکید کرد: آمریکا و کره جنوبی همچنان به انجام مانورهای نظامی تمام عیار هوایی و دریایی ادامه می دهند، مانورهایی که هیچ کمکی به کاهش تنش در شبه جزیره کره نمی کند.

وی در ادامه تصریح کرد: ما از همه طرف ها می خواهیم تا حداکثر احتیاط را لحاظ کنند. با توجه به افزایش حضور نظامی در منطقه، هرگونه اقدام عجولانه یا حادثه ناخواسته می تواند منجر به یک درگیری نظامی شود.

آمریکا و کره جنوبی مانورهای نظامی مشترک را از روز دوشنبه آغاز کرده اند و کره شمالی ضمن مخالفت شدید با برپایی این مانورها، این اقدام را یک رفتار غیرمسئولانه به یک گام به سوی درگیری هسته ای ارزیابی کرده است.

برخی کارشناسان نظامی بر این باورند که پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی شبه جزیره کره یادآور دوران جنگ سرد است ولی روسیه از سال 2007 تاکنون از این هواپیماها برای پشتیبانی از دیپلماسی اش در عرصه بین المللی و نشان دادن قدرت نظامی خود استفاده کرده است.

مسکو اعلام کرده است که جنگنده های سوخو 35 و هواپیماهای اطلاعاتی و جاسوسی ای 50 در این ماموریت به همراه بمب افکن های راهبردی به پرواز درآمده اند.

وزارت دفاع روسیه به تعداد هواپیماهای شرکت کننده در این ماموریت و زمان و علت اصلی اجرای این ماموریت اشاره ای نکرده است.

وزارت دفاع روسیه افزود: بمب افکن های راهبردی توپولف در این ماموریت اقدام به سوختگیری در وسط آسمان کرده اند./ تسنیم

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید