گفت وگو با شکارچی پیر در تلعفر

کدخبر: ۱۸۱۰۳۴
تلعفر-ایرنا- پیرمرد با ریش بلند و جثه بزرگش، میان جوانان تیپ علی اکبر (ع) در تلعفر شهر ترکمن نشین غرب موصل برو و بیایی دارد و به 'شکارچی داعشی ها' معروف است.

ابو تحسین الصالحی حدودا 65 ساله را پنجشنبه گذشته، دقایقی بعد از پاکسازی محله معروف به 'حی النور' از محلات نزدیک به مرکز تلعفر، نشسته بر یک صندلی فلزی مستهلک دیدیم که داشت نفسی تازه می کرد. در حالی که به قناصه اش تکیه داده بود و جوانترهای کمی شر و شور هم دوره اش کرده بودند.

بعد از سلام، حالش را پرسیدیم، سرش را برگرداند و بعد از پاسخ سلام گفت: خسته نیستم.

ابو تحسین خودش را این گونه تعریف کرد؛ ابو تحسین الصالحی هستم، از نیروهای تیپ علی اکبر (ع) و از هنگام صدور فتوای مرجعیت برای جنگ علیه تروریست ها اسلحه به دست گرفته ام و تا حالا میدان را ترک نکرده ام.

از قناصه اش سوال کردم و اینکه با آن تا حالا چه کرده است؟، در پاسخ انگار از این سوال خوشش آمده باشد، گفت: از ابتدای جنگ علیه داعش 342 داعشی را به دَرَک فرستاده ام.

ابو تحسین لحظاتی بعد برای استقرار در محل جدیدش وارد یک ساختمان نیمه منهدم شده در مقابل مسجد جامع شهر تلعفر شد که در فاصله دستکم 500 متری قرار داشت و مناره اش از این نقطه شهر کاملا پیدا بود.

خیابان اصلی محله النور حالا به تلی از خاک تبدیل شده است و پیرمرد برای رفتن به آن ساختمان باید از روی نخاله ها و آوار ساختمان به داخل پیاده رو و خیابان و از روی آجرها و بلوک ها عبور می کرد.

به دنبالش به سختی از این بخش عبور کردیم و از پله های ساختمانی که قناصه چی های تیپ علی اکبر آنجا تجمع کرده بودند، بالا رفتیم.

چند تایی قناصه چی بودند که همگی جوان و سر حال که برای زدن شکار قادرند حتی ساعت ها از سوژه چشم برندارند و از جایشان تکان نخورند.

ابوتحسین که لوله قناصه اش را استتار کرده بود، کمی استراحت می کند تا نوبت او شود. هدف خیابان روبه رو ، جایی است که آخرین نفرات داعش در تلعفر در آنجا لانه کرده اند و او حالا امیدوار است که چندتای دیگری تا پایان عملیات تلعفر به فهرست خود اضافه کند.

عملیات تلعفر شهر ترکمن نشین در 50 کیلومتری غرب موصل در استان نینوا از یکشنبه گذشته آغاز شده و تا ساعت مخابره گزارش، نیروهای عراقی توانسته اند از چند محور وارد محلات مرکزی این شهر شوند که حی النور از جمله این محلات است.

این شهر به زودی به طور کامل آزاد خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید