در قالب نشست وزرای خارجه 1+5 انجام می شود

احتمال دیدار برجامی ظریف با وزیر خارجه آمریکا

کدخبر: ۱۸۱۱۴۳
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: احتمالا وزیر امور خارجه درباره برگزاری نشست وزیران خارجه ایران و 1+5 در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک اقدام خواهد کرد.
احتمال دیدار برجامی ظریف با وزیر خارجه آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،‌ علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: وزیر امور خارجه احتمالا درباره برگزاری نشست وزیران خارجه ایران و 1 + 5 در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل اقدام خواهد کرد.

صالحی در نخستین همایش ملی فناوری‌های کوانتومی در جمع خبرنگاران درباره احتمال برگزاری نشست وزیران امور خارجه 1+5 به علت بدعهدی‌های اخیر آمریکا، افزود: احساس من این است که احتمالا آقای ظریف درباره برگزاری نشست وزیران خارجه ایران و 1+5 در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل اقدام خواهند کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: اساس صحبت بنده مربوط به نامه‌ای است که اخیرا وزیر امور خارجه به مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نگاشته است که نشان از پیگیری وزارت امور خارجه در مقابله با اقدامات ایذایی آمریکایی‌ها است. 

صالحی تاکید کرد: ما اطمینان داریم عزیزان در وزارت امور خارجه در زمینه پیگیری اجرای برجام و جلوگیری از هرگونه اعمال فشار و جلوگیری از هر گونه اقدام برای مانع تراشی از اجرای موفق برجام تلاش خود را خواهند کرد. 

به گزارش فارس، در صورت برگزاری این نشست، این اولین باری خواهد بود که ظریف و رکس تیلرسون همتای آمریکایی (بعد از انتصاب تیلرسون به این سمت) بر سر یک میز به گفت‌وگو درباره برجام خواهند پرداخت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید