تغییر موضع کشورهای مختلف جهان در برابر لزوم کناره‌گیری بشار اسد از قدرت

کدخبر: ۱۸۱۱۹۴
شبکه المیادین گزارش داد تحولات در صحنه داخلی سوریه باعث چرخش موضع‌گیری‌های بین‌المللی علیه دمشق شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی المیادین درباره تغییر موضع کشورهای جهان در برابر لزوم کناره گیری بشار اسد از قدرت گفت: با پایان فعالیت نمایشگاه بین المللی دمشق، صفحه جدیدی در سوریه آغاز شد. همه نشانه ها حاکی از این مسئله است. در صحنه داخلی سوریه، نمایشگاه دمشق پس از چند سال توقف اجباری، با مشارکت چهل کشور فعالیت خود را از سر گرفت. بشار اسد، رئیس جمهور سوریه هم در سخنرانی خود پایان توطئه غربی علیه سوریه را اعلام کرد. اما در صحنه خارجی، چرخش در موضع گیری کشورها از منطقه آغاز شد و به اروپا هم رسید. خبرگزاری های جهان پر از گزارش هایی از گروه های مخالف سوری است که حامیانشان از آنها می خواهند با حضور بشار اسد در قدرت، همزیستی پیدا کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: ممکن است عده ای بگویند این مسئله فقط در مطبوعات مطرح می شود، اما اکنون موضع گیری های رسمی هم این مسئله را تایید می کند. وزیر امور خارجه فرانسه می گوید پاریس نمی پذیرد که بشار اسد تا ابد رئیس جمهور باقی بماند، اما آیا رئیس جمهوری در جهان داریم که تا ابد باقی بماند؟ امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در ماه ژوئن گذشته تاکید کرد جایگزین قانونی برای بشار اسد نمی بیند. مکرون همچنین بر اهمیت همکاری کشورش با روسیه به منظور ریشه کن کردن تروریسم که برای پاریس اولویت دارد، تاکید کرده بود.

گزارشگر شبکه خاطر نشان کرد: دولت ترکیه هم که نگران است دست خالی از بحران سوریه خارج شود و دغدغه هایی هم درباره کردها دارد، خود را به موضع روسیه نزدیک تر کرد. اردن هم که احساس می کند بحران سوریه در حال پایان یافتن است، به بازگشایی گذرگاه ها بین دو کشور امیدوار است. حتی عربستان هم نگاه متفاوتی به آینده سوریه پیدا کرده است. عربستان در نشست مخالفان سوری در ریاض از دو گروه مخالف سوری که در مسکو و قاهره تشکیل شد هم دعوت کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید