پشت پرده خط خوردن شجاعی از تیم ملی

کدخبر: ۱۸۱۱۹۶
احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی هر دو با پانونیوس مقابل مکابی رژیم صهیونیستی بازی کردند و هر دو هم در معرض محرومیت از بازی‌های ملی قرار گرفتند. از همان ابتدا، محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش موضع این وزارت را مشخص کرد و از محرومیت این دو بازیکن خبر داد. موضعی که نه فقط پای هواداران تیم ملی که در شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان دادند بلکه حتی پای فیفا را هم به ماجرا باز کرد.
پشت پرده خط خوردن شجاعی از تیم ملی

فیفا از فدراسیون فوتبال درباره محرومیت این دو بازیکن توضیح خواست و فدراسیون پاسخ داد تصمیم به محرومیت حاج‌صفی و شجاعی نگرفته تا از خطر تعلیق دور بماند. دست وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برای محرومیت رسمی دو بازیکن ملی‌پوش کشور بسته بود، درست مثل اعلام رسمی دلیل بازی نکردن ورزشکاران ما در تورنمنت‌های ورزشی مقابل اسرائیل.

  انگار فدراسیون فوتبال راهی کم‌هزینه‌تر را انتخاب کرد. مذاکره با همه طرف‌های ماجرا از طرفی منجر به پست عذرخواهی احسان حاج‌صفی در اینستاگرام شد که او را به تیم ملی برگرداند، از طرفی موجب شد کارلوس کی‌روش حداقل برای دو بازی پیش روی تیم ملی مسعود شجاعی را به تیم ملی دعوت نکند و هم وزارت ورزش را راضی کرد که حالا به خواسته‌اش رسیده است. کاش کارلوس کی‌روش و مهدی تاج روشن کنند این فرضیه‌ها و محرومیت بی سر و صدای شجاعی از تیم ملی که شواهدی از گفته‌های مدیران فدراسیون هم برای آن‌ها می‌شود پیدا کرد درست هستند یا نه. پاسخ البته که از همین حالا مشخص است: اگر بنا به محرومیت بود هر دو بازیکن محروم می‌شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید