تیلرسون:ترامپ از جانب خودش حرف می‎زند

کدخبر: ۱۸۱۲۶۱
وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه ترامپ از طرف خود صحبت می کند، از اظهارات وی در خصوص حوادث شارلوتسویل اعلام برائت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا درخصوص اظهارات ترامپ پیرامون حوادث شارلوتسویل گفت: ترامپ از طرف خودش صحبت می کند.

وی که با شبکه خبری فاکس نیوز گفت و گو می کرد، بیان داشت: گمان نمی کنم کسی درباره ارزش های مورد قبول مردم آمریکا شک داشته باشد.

تیلرسون درپاسخ به سوال مجری این شبکه درباره ارزش هایی که ترامپ قبول دارد، تصریح کرد: رئیس جمهوری از طرف خودش صحبت می کند.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا او از اظهارات ترامپ پیرامون حوادث شارلوتسویل دوری می جوید، گفت: من حرف های خود را درباره ارزش هایمان در بیانیه هفته گذشته وزارت خارجه گفتم.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از حوادث شارلوتسویل در حالی که انتظار می رفت حامیان برتری سفیدپوستان را محکوم کند، دو طرف درگیری را مقصر اعلام کرد و درپی آن آماج انتقاد از سوی شخصیت های هر دو حزب جمهوریخواه و دمکرات قرار گرفت.

 

اما تیلرسون در بیانیه مذکور ضمن محکوم کردن نفرت و کسانی که حامی آن هستند، موضعی متفاوت با رئیس جمهوری آمریکا اتخاذ کرد.

 

تیلرسون در گفت و گوی خود با فاکس نیوز همچنین با بیان اینکه نفرت جایی در ارزش های آمریکا ندارد، تصریح کرد: کسانی که از این گفتمان پشتیبانی می کنند به کشوری که ادعای دوست داشتنش را دارند، آسیب می زنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید