اعلام آمادگی ایران برای همه «گزینه‌های» برجام

کدخبر: ۱۸۱۳۰۰
سخنگوی وزارت خارجه ایران تصریح کرد: برای هر نوع وضعیت و هر اتفاقی در قبال برجام، از گذشته طراحی‌های لازم را انجام داده‌ایم و جای نگرانی برای ما وجود ندارد.
اعلام آمادگی ایران برای همه «گزینه‌های» برجام

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: برای هر نوع وضعیت و هر اتفاقی در قبال برجام، از گذشته طراحی‌های لازم را انجام داده ایم و جای نگرانی برای ما وجود ندارد.

بهرام قاسمی درباره زیاده خواهی آمریکا برای اعمال فشار بر آژانس بین المللی انرژی اتمی به منظور بازدید از مراکز نظامی ایران گفت: زیاده خواهی آمریکا موضوع جدیدی نیست.

وی افزود: امریکایی ها تاکنون به اشکال دیگر نیز سعی می کردند که با طرح برخی مسائل حاشیه ای و بدعهدی ها و اعمال نوعی جنگ روانی - تبلیغاتی مانع استفاده ایران از مزایای برجام شوند.

قاسمی گفت: آنان با طرح برخی مسائل غلط و حاشیه‌ای بانک‌های بزرگ جهان اعم از بانک های اروپایی، آسیایی و دیگر مناطق جهان و نیز صاحبان بنگاه های اقتصادی و تجاری را در نوعی معطلی و دلشوره نگه می دارند تا نتوانند در حوزه اقتصادی با ایران همکاری کنند یا به همکاری شان ادامه دهند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: با این حال خوشبختانه در شرایطی هستیم که در ماه‌های گذشته دولت ها و شرکت‌ها به رغم این تبلیغات و کارشکنی ها با ایران به عنوان کشوری باثبات، مطمئن و دارای ظرفیت های بسیار، همکاری می کنند.

وی اضافه کرد: در ماه ها و حتی در هفته های گذشته شاهدیم که در حوزه های بانکی، صنعتی و نفتی اتفاقات مثبتی بین ما و کشورهای آسیایی و اروپایی افتاده و این کارشکنی‌ها بی ثمر است.

قاسمی ادامه داد: ایران با هوشیاری کامل سعی می کند هیچ بهانه‌ای به دست بدخواهان برجام چه در آمریکا و چه در دیگر مناطق جهان ندهد با این حال برای هر نوع وضعیتی در این خصوص آماده‌ایم.

آمریکای امروز، آمریکای دیروز نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه خطاب به دولتمردان آمریکا تاکید کرد: آنان باید بدانند که آمریکای امروز، آمریکای دیروز نیست و دیگر نمی‌توانند مانند گذشته در قبال کشوری که در منطقه و جهان پیشتاز مبارزه با تروریسم و کمک کننده به صلح و ثبات منطقه و جهان است اتهامات بی اساس وارد کند و برای کشور ما مشکل ساز باشد.

وی گفت: کشورهای منطقه و جهان چهره واقعی جمهوری اسلامی ایران را به خوبی می‌شناسند و ایران هراسی هایی که آمریکا به آن دامن می‌زند ثمری برای دولت این کشور نخواهد داشت پس بهتر است آنان در محیطی واقع بینانه با تعقل بیشتر به مسائل منطقه و جایگاه و فرهنگ ملت ایران توجه کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید