10 راه حل مؤثر برای اینکه شارژ باتری گوشی‌ دیرتر خالی شود

کدخبر: ۱۸۱۳۵۲
اگر با مشکل زود تمام شدن شارژ باتری گوشی دست و پنجه نرم می کنید، ۱۰ راهکار موثر زیر حتما به کارتان می آید.
10 راه حل مؤثر برای اینکه شارژ باتری گوشی‌ دیرتر خالی شود

گوشی هوشمند امروز به یکی از حیاتی‌ترین وسایل زندگی ما تبدیل‌ شده است. گاهی اوقات ممکن است در شرایطی قرار بگیریم که ماندگاری بیشتر شارژ گوشی همراه برایمان در اولویت باشد. برای مثال ممکن است در شرایط بحرانی به نور چراغ‌قوه تلفن همراه نیاز داشته باشیم. در این مطلب می خواهیم تکنیک هایی را معرفی کنیم که با آنها بتوان طول عمر باتری موبایل را افزایش داد.

اتصالات وایرلس اضافی را قطع کنید

تلفن شما ممکن است در یک‌زمان به دستگاه‌های زیادی متصل باشد. منظور از اتصالات وایرلس فقط اتصال به Wi-Fi نیست، بلوتوث هم جز اتصالات بدون سیم است. روشن بودن این گزینه‌ها باعث می‌شود تا شارژ باتری شما زودتر از زمان معمولی تمام شود. در شرایطی که تلفن همراه شما در حالت power-saving قرار دارد، نباید از GPS استفاده کنید و باید لوکیشن (Location) را هم خاموش‌ کنید.

گوشی هوشمند خود را مرتب چک نکنید

اکثر افراد عادت دارند بدون هیچ علتی گوش هوشمند خود را روشن کرده و آن را چک چک کنند. غافل از اینکه هر بار روشن کردن تلفن همراه از شارژ باتری می کاهد؛ از این رو باید در برابر چک کردن بی‌دلیل تلفن هوشمند خود مقاومت کنید.

تلفن‌ها را به اشتراک بگذارید

اگر در شرایطی قرار دارید که به برق برای شارژ کردن گوشی هوشمندتان دسترسی ندارید و در میان گروهی از دوستان خود نشسته‌اید، می‌توانید تلفن‌هایتان را به اشتراک بگذارید و اگر به نور تلفن همراه نیاز دارید، از یک گوشی هوشمند استفاده کنید تا شارژ آن تمام شود و بعد از تلفن همراه نفر بعدی استفاده کنید.

حالت پرواز

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که شارژ تلفنتان حالا حالاها تمام نمی‌شود، تلفن را به حالت پرواز دربیاورید. هرزمانی که نیاز داشتید تماسی حاصل کنید آن را از حالت پرواز درآورده و تماس بگیرید.

قبل از خاموش شدن، گوشی هوشمند خود را به شارژ بزنید

اگر منبع انرژی در دسترس دارید، و این منبع محدود است می‌توانید گوشی هوشمند خود را لحظاتی قبل از خاموش شدن به شارژ بزنید تا از خاموش شدن تلفن همراهتان جلوگیری کنید.

تعویض باتری گوشی

اگر تلفن همراهتان از نسلی باشد که بتوانید باتری آن را عوض کنید، استفاده از باتری یدک می‌تواند شمارا نجات دهد. پاور بانک‌ها یکی از گزینه‌های رایجی است که می‌توانید از آن‌ها برای شارژ کردن تلفن همراهتان در شرایط خاص استفاده کنید. اگر شانس با شما یار باشد، لپ‌تاپ شما به‌اندازه کافی شارژ داشته باشد، از لپ‌تاپ برای شارژ کردن تلفن همراهتان استفاده کنید.

غیرفعال کردن نوتیفیکشن ها

نوتیفیکشن ها هر روز و حتی هر ثانیه و دقیقه بر روی صفحه تلفن همراه ما ظاهر می‌شوند. برای ذخیره باتری گوشی هوشمند باید نوتیفیکشن ها را غیرفعال کنید تا بتوانید بیشتر از گوشی هوشمند خود استفاده کنید.

از استریم‌ها استفاده نکنید

اگر می‌خواهید آهنگی گوش دهید یا ویدئویی ببینید از سرویس‌های استریم استفاده نکنید. این سرویس‌ها میزان باتری زیادی مصرف می‌کنند. حتی توصیه می‌شود با پلیر گوشی خودتان هم زیاد آهنگ گوش ندهید. بازی نکنید، بازی‌ها شارژ گوشی شمارا تمام می‌کنند، بازی‌هایی که نیاز به اینترنت دارند روند تمام شدن شارژ تلفن همراه را دو برابر تند می‌کنند.

نور صفحه‌نمایش را کم کنید

درگوشی‌های هوشمند معمولاً گزینه‌ای بانام اتوماتیک برای تنظیم خودکار نور صفحه‌نمایش وجود دارد. از این گزینه استفاده نکنید و سعی کنید صفحه‌نمایش خود را در تاریک‌ترین حالت ممکن قرار دهید.

به‌جای تماس گرفتن، پیام کوتاه بدهید

اگر مجبور هستید که باکسی صحبت کنید و شارژ تلفن همراه شما بسیار کم است. به‌جای زنگ زدن سعی کنید به شخص مور نظرتان پیام کوتاه بدهید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید