لاوروف: کره‌شمالی باید به قطعنامه شورای امنیت احترام بگذارد

کدخبر: ۱۸۱۴۸۰
وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به آزمایش موشکی کره‌شمالی اعلام کرد پیونگ‌یانگ باید به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره برنامه‌های موشکی خود احترام بگذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی جروزالم پست؛ «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی اعلام کرد کره شمالی باید به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد برنامه‌های موشکی خود احترام بگذارد.

وزیر امور خارجه روسیه که به امارات سفر کرده است در یک کنفرانس خبری گفت: در مورد آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، روسیه خواستار پایبندی پیونگ یانگ به قعطنامه شورای امنیت سازمان ملل است. کره شمالی باید به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد احترام بگذارد.

کره شمالی امروز صبح (سه شنبه ۲۹ اوت) موشکی را به شمال ژاپن پرتاب کرد. این موشک پس از عبور از خاک ژاپن در فاصله ۱۱۸۰ کیلومتری هوکایدو (در ژاپن) فرود آمد. گفته می‌شود این آزمایش موشکی به منظور تشدید تحرکات نظامی منطقه صورت گرفته است. خبرگزاری دولتی ژاپن به نقل از مقامات این کشور گزارش داد دولت به مردم در شمال ژاپن هشدار داده تا آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.

همچنین سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی موسوم به (NIS) روز گذشته در جلسه غیرعلنی پارلمان این کشور آزمایش هسته‌ای احتمالی کره شمالی را پیش بینی کرده بود. سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی اعلام کرد نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه پیونگ یانگ خود را برای آزمایش هسته‌ای دیگر در سایت زیرزمینی «پیونگی ری» آماده می‌کند. این گزارش واکنش شدیداللحن پیونگ یانگ را در پی داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید