تفاوت ترامپ و اوباما در دو توئیت درباره توفان هاروی

کدخبر: ۱۸۱۴۹۰
واکنش متفاوت دونالد ترامپ و باراک اوباما به وقوع توفان «هاروی» در ایالت تگزاس اختلاف نظر این دو رئیس‌جمهور آمریکا را بیش از پیش نمایان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ توفان هاروی از یک هفته گذشته شهر‌های ایالت تگزاس را درنوردیده است.

بارش‌های شدید موجب شده مناطق وسیعی از شهر‌های تگزاس زیر آب برود و هزاران نفر مجبور به ترک خانه هایشان شوند.

مرکز هواشناسی هوستون اعلام کرد میزان بارش تا چند روز آینده به ۵۰ اینچ (۱۲۵ سانتی متر) خواهد رسید. تا کنون ۶ نفر بر اثر جاری شدن سیل جان خود را از دست داده اند و تلاش بیش از ۳ هزار گارد ملی برای نجات سیل زدگان ادامه دارد.

با این حال، واکنش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به وقوع این توفان به رغم عمق فاجعه در تگزاس، بسیار عجیب بوده است.

از آغاز ورود توفان هاروی به تگزاس دونالد ترامپ برای کنترل شرایط اضطراری ۱۰ توئیت منتشر کرد که عجیب‌ترین آن‌ها آرزوی موفقیت برای مردم تگزاس بود.

رئیس جمهور ۷۱ ساله آمریکا پیش از این اعلام کرده بود روز سه شنبه به تگزاس سفر خواهد کرد، ولی مقصد نهایی خود و اینکه عازم کدام شهر این ایالت است را مشخص نکرد. از سوی دیگر، عمده واکنش او به این بحران فقط پیام‌های توئیتری و اظهارنظر وی درباره شدت توفان، مسیر آن، اینکه در ۵۰۰ سال اخیر بی سابقه بوده، کمک در راه است، اعلام حالت فوق العاده و ... بود. او همچنین در برخی توئیت‌های خود به مشاوره برای شهروندان سیل زده پرداخت.

در همین حال، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنش به خسارات توفان هاروی و جاری شدن سیل بی سابقه، در یک پیام توئیتری از شکیبایی و کمک مردم آمریکا به یکدیگر تشکر کرد و اقدام آن‌ها را به عنوان یک آمریکایی ستود.

مجموع ۱۰ توئیت ترامپ درباره توفان هاروی کمی بیش از ۵۰۰ هزار لایک گرفت. این در حالی بود که فقط یک توئیت اوباما، بیش از ۷۳۰ هزار لایک گرفت و به تکرار بازنشر شد.

توفان دریایی هاروی در ساعات پایانی روز جمعه با سرعتی بالغ بر ۱۱۲ کیلومتر در ساعت به سواحل ایالت تگزاس رسید. باد‌های درون این توفان که در مراحل اولیه ورود به مناطق ساحلی تگزاس با سرعتی معادل ۲۵۰ کیلومتر در ساعت بود، امواج چهار متری دریا را به این مناطق کوبید و زمینه جاری شدن سیل در شهر‌های ساحلی را فراهم کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید