درخواست چاووش‌اوغلو از بنگلادش

کدخبر: ۱۸۱۸۰۸
وزیر امور خارجه ترکیه از بنگلادش خواست که درهای خود را به روی مسلمانان روهینجایی فراری از خشونت‌ها باز کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از حریت، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در مراسم عید قربان در آنتالیا اعلام کرد: ما از سازمان همکاری‌ اسلامی هم خواسته‌ایم که در این باره اقدامی انجام دهد و همچنین اجلاسی امسال در این باره برگزار خواهیم کرد. ما نیاز به یک راه حل قاطع درباره این مشکل داریم.

وی ادامه داد: هیچ کشور مسلمان دیگری به اندازه ترکیه نسبت به کشتارهای انجام شده در ایالت راخین میانمار حساسیت نشان نمی‌دهد.

همچنین چاووش‌اوغلو در گفت‌وگویی تلفنی با کوفی عنان، دبیرکل پیشین سازمان ملل و رئیس کمیسیون مشورتی درباره وضعیت ایالت راخین مذاکره و تبادل نظر کرد.

همچنین ابراهیم کالین، مشاور رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد: ترکیه با مقامات میانمار و بنگلادش برای تضمین کمک‌های انسان‌دوستانه به مسلمانان روهینجا در تماس است.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه اضافه کرد: جامعه بین‌المللی برای ایجاد یک راه حل بلندمدت در مورد بحران روهینجا مسئولیت دارد. ترکیه به نقش سازنده خود در این باره ادامه خواهد داد.

وی در پیامی در توئیتر اعلام کرد: سکوت جهان دربرابر کشتارهای انجام شده در میان مسلمانان روهینجا چهره‌ای از شرم است. ترکیه به تلاش‌های خود برای پایان بخشیدن به این تراژدی انسانی در ایالت راخین ادامه خواهد داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید