کره جنوبی: پیونگ‌یانگ به توانایی ساخت کلاهک هسته‌ای قابل حمل با موشک‌ رسیده است

کدخبر: ۱۸۲۱۴۳
کره‌ جنوبی اعلام کرد که همسایه شمالی‌اش به تکنولوژی لازم برای ساخت کلاهک هسته‌ای قابل حمل با موشک‌های بالستیک، دست یافته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، این خبر در حالی امروز (دوشنبه) از سوی کره‌ جنوبی اعلام شده که بیشتر کارشناسان تسلیحاتی معتقدند، کره شمالی با تولید یک کلاهک هسته‌ای که بتوان آن را بر موشک‌های بالستیک این کشور نصب کرد، دست‌کم چند سال فاصله دارد.

حال کره‌ جنوبی می‌گوید براساس برآوردهای نظامی خود به ویژه با بررسی آزمایش هسته‌ای اخیر و تصاویر تلویزیونی از بازدید رهبر کره شمالی از کلاهک هسته‌ای این کشور، به این نتیجه رسیده که پیونگ یانگ به توانایی ساخت کلاهک هسته‌ای قابل حمل با موشک دست یافته است.

سونگ یونگ مو، وزیر دفاع کره جنوبی در سخنرانی خود مقابل پارلمان اعلام کرد، سئول معتقد است کره شمالی موفق به کوچک ساختن سلاح هسته‌ای به شکلی که قابل حمل روی موشک بالستیک باشد، شده است.

وی ادامه داد: ما تصور می‌کنیم این موشک قابل نصب روی موشک بالستیک است.

کره شمالی تاکنون شش آزمایش هسته‌ای انجام داده اما کارشناسان نظامی از جمله مسئولان آمریکایی دست‌کم برای پنج مورد آن گفته بودند که این آزمایش‌ها هسته‌ای نمی‌تواند نشان دهد که کره شمالی به یک سلاح هسته‌ای دست یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید