درخواست پناهندگی ۶۱۵شهروند ترکیه به آلمان

کدخبر: ۱۸۲۹۰۸
وزیر کشور آلمان اعلام کرد: پس از کودتای ۱۵ ژوئیه سال گذشته در کل ۶۱۵ شهروند ترکیه با پاسپورت خدمت و یا دیپلماتیک برای پناهندگی در آلمان اقدام کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از حریت، توماس دومیزیر، وزیر کشور آلمان اعلام کرد: تا پایان ماه اوت ۲۵۰ نفر با پاسپورت دیپلماتیک و ۳۶۵ نفر با پاسپورت خدمت برای پناهندگی درخواست کرده‌اند. این ارقام شامل اعضای خانواده دیپلمات‌ها و همچنین دارندگان پاسپورت خدمت است اگرچه این رقم قابل توجه بوده اما رقم بسیار بزرگی نیست.

وی جزئیات بیشتری درباره روند پناهندگی و شغل این پناهجویان اعلام نکرد، اما مقامات محلی اعلام کردند که این افراد سربازان پیشین ارتش ترکیه و دیپلمات‌های سابق این کشور بوده‌اند که توسط مقامات ترکیه به ارتباط با کودتاچیان و مشارکت در کودتای سال گذشته متهم شده‌اند.

همچنین بعد از شکست کودتای سال گذشته میلادی برخی از مقامات پیشین ارتش ترکیه که در پایگاه‌های ناتو در آلمان مستقر بودند، از دستورات سابق از سوی آنکارا سر باز زده و به کشور بازنگشتند.

دومیزیر اضافه کرد: هر کدام از پرونده‌های پناهندگی توسط مقامات آلمان بر مبنای قوانین کشور و قوانین پناهندگی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در چند ماه اخیر روابط ترکیه و آلمان دچار تنش شدید شده است؛ به گونه‌ای که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اعلام کرده است که می‌خواهد روند مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را به پایان برساند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید