روایت زریبافان از منش اشرافی رحیم مشایی

کدخبر: ۱۸۳۰۳۶
معاون رئیس‌جمهور در دولت دهم تاکید کرد: من شهادت می‌دهم «آقای احمدی‌نژاد ساده‌زیست بود و اهل تجملات نبود»، لکن اقای مشایی رویه‌ای بسیار متفاوت با آقای احمدی‌نژاد داشت و هم خود ایشان و هم حلقه نزدیک به ایشان به هیچ وجه مشی ساده‌زیستی نداشتند.
روایت زریبافان از منش اشرافی رحیم مشایی

به گزارش فارس، مسعود زریبافان معاون رئیس جمهور در دولت احمدی‌نژاد در پاسخ به اظهارات اخیر مشایی که به مناسبت سالروز درگذشت آیت الله طالقانی گفته است: «آیت‌الله طالقانی و همه مبارزان نستوهی که برای پا گرفتن درخت تناور نظام خون دل خوردند چراغ راه فرزندان این امت هستند»، اظهار داشت: من خوشحالم که  آقای مشایی به چنین افرادی استناد کرده و آنها را به عنوان الگو معرفی می‌کند.

زریبافان افزود: به نظر من، ادعای زبانی کافی نیست و ما باید در عمل از مردان  بزرگ بیاموزیم و سیره عملی آنها را عامل باشیم. اینکه جناب مشایی گفته است: «خاطر او با رفتن شاه، سقوط سلطنت و حتی تاسیس جمهوری اسلامی جمع نشده بود و نگران بازگشت حکومت اشرافی مذهبی بود و چون خود امام خمینی، آن را برای اسلام از هر چیز و از جمله حکومت شاه خطرناک‌تر می‌دانست"، نکته خوبی است، اما بنده از آقای مشایی سوال می‌کنم که ایا خود شخصا به ساده‌زیستی معتقد و به آن عمل می‌کند؟

زریبافان ادامه داد: بنده به عنوان یک خادم کوچک مردم در دولت‌های نهم و دهم از نزدیک می‌دیدم که برخلاف منش ساده‌زیستی مجموعه دولت نهم و دهم، اقای مشایی و حلقه نزدیک به ایشان بیشترین عملکرد اشراف‌گرایانه را در استفاده از تشریفات زائد داشتند.

معاون رئیس‌جمهور در دولت دهم تاکید کرد: بر خلاف منش رئیس‌جمهور و قاطبه دولتمردان، من شاهد بودم که اقای مشایی «بهترین هتل ها و رستوران‌ها را برای پذیرایی از مهمان‌هایش انتخاب می‌کرد و در سفرهای خارج از کشور، برخلاف دولت نهم که بنا به حساسیت‌ها و منش شخص رییس جمهور در مراقبت از بیت‌المال و صرف بودجه کمتر، کمترین تعداد افراد در معیت رییس‌جمهور به خارج می‌رفتند و در همراهی هیات عالی رتبه دولتی خبری از خانواده‌ها و افراد اضافی و نامربوط نبود، در دولت دهم که مدیریت نهاد به دست مشایی و اطرافیان او افتاده بود، افراد بی تاثیر و زاید و طفیلی و شکلاتی، همراه سفر رئیس‌جمهور می‌شدند.

زریبافان افزود: من شهادت می‌دهم «آقای احمدی‌نژاد ساده‌زیست بود و اهل تجملات نبود»، لکن اقای مشایی رویه‌ای بسیار متفاوت با آقای احمدی نژاد داشت و هم خود ایشان و هم حلقه نزدیک به ایشان به هیچ وجه مشی ساده زیستی نداشتند و به نوعی جریان اشرافیت در درون آنها وجود داشت و همین رویه آنها بود که بسیاری از نیروهای مردمی و پرتلاش را از دولت دهم دور کرد. و اگر این افراد دور اقای احمدی نژاد جمع نمی‌شدند و در او تاثیرات فکری و اعتقادی نمی‌گذاشتند، قطعا «احمدی‌نژاد احمدی‌نژاد باقی می‌ماند». شاید هنوز دیر نشده باشد باید قاطعانه از این افراد خواست، با فاصله‌گرفتن بگذارند «احمدی‌نژاد به خویشتن خویش و باطن اصلی خود برگردد» و به عبارتی: «احمدی‌نژاد احمدی‌نژاد بماند».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید