اقدام تنبیهی جان مک‌ کین علیه میانمار

کدخبر: ۱۸۳۰۴۳
جان مک‌کین،‌ رئیس جمهوری‌خواه کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا قصد دارد به دلیل خشونت‌های اخیر میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینجا طرح افزایش روابط نظامی آمریکا با این کشور را لغو کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس، سناتور جان مک کین در بیانیه‌ای اعلام کرد، بعد از آن که میانمار سال گذشته میلادی روند گذار به سمت دولت غیرنظامی را طی کرد امیدوار به افزایش هر چه بیشتر تعامل آمریکا با این کشور بود اما اکنون شرایط در این کشور تغییر کرده و در یک ماه گذشته ۳۷۰ هزار تن از اعضای اقلیت روهینجا به خاطر خشونت‌ها و تخریب‌ها در این کشور آواره شده‌اند. سازمان ملل این وضعیت را "یک مثال از پاکسازی قومی که برای کتابهای درسی مناسب است" توصیف کرده است.

مک کین خاطر نشان کرد، قصد دارد از لایحه اختیارات دفاعی که در روزهای اخیر در مجلس سنا مورد بحث و بررسی قرار دارد، متن مربوط به افزایش آموزش ارتش میانمار از سوی آمریکا از جمله در حوزه‌های امنیت دریایی و مبارزه با قاچاق انسان را حذف کند.

یک سری قانونگذاران نیز با این لایحه به دلیل امتیاز دادن به ارتش میانمار که از مدت‌ها پیش به دلیل سابقه حقوق بشری ناگوارش رابطه چندانی با آمریکا نداشته مخالفت کرده‌اند.

مک کین خاطر نشان کرد، جامعه بین‌الملل از آنگ سان سوچی، رهبر غیرنظامی میانمار خواسته خشونت‌ها را متوقف کرده و ناقضان حقوق بشر را مجازات کند اما تا کنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید