بخشی از جریمه های راهنمایی و رانندگی باید به بهزیستی داده شود

کدخبر: ۱۸۳۲۵۶
سرپرست مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: باید قانون را به این سمت ببریم که بخشی از جریمه های راهنمایی و رانندگی به بهزیستی داده شود.

محمدعلی کوزه‌گر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تصادفاتی که در جاده ها می شود مشمول جریمه هایی می شوند اما این بهزستی است که باید معلولیت های ایجاد شده در این تصادفات را پاسخگویی کند و سامان دهد بنابراین بخشی از جریمه های راهنمایی و رانندگی باید به بهزیستی داده شود.

وی تصریح کرد: ماشین های تولید شده از سوی خودروسازان نیز ناایمن هستند و بارها موجب تصادف می شوند و معلول به بهزیستی می فرستند . بنابراین این شرکت ها نیز باید از این اتفاق ها، پیشگیری کنند و با انعقاد تفاهم نامه با بهزیستی، ابتدا به مباحث پیشگیری بپردازند و سپس تدابیری درصورت ایجاد معلولیت با این خودروها ، اتخاذ کنند ؛ آنها باید به این مساله فکر کنند که اگر معلول ایجاد کردند، چه کسی باید هزینه های درمانی آنان را بپردازد.

وی تاکید کرد: مسئولیت اجتماعی، بحث پذیرفته شده در دنیا است. بنابراین بهزیستی با همه شرکت ها و نهادهایی که در زمینه مسئولیت اجتماعی خود وارد شوند، همکاری می کند.

سرپرست مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: ما در راستای ارتقای فرهنگ مسئولیت پذیری و مسئولیت اجتماعی به ویژه سلامت اجتماعی در جامعه وظیفه داریم که فعالیت کنیم.

کوزه گر افزود: مسئولیت اجتماعی به آن معنا است که شرکت ها، نهادها، سازمان ها و ادارات را تشویق و ترغیب به عمل خیرخواهانه کنیم.

وی ادامه داد: این درحالی است که بسیاری از این شرکت ها، آسیب رسان هستند، یعنی آسیب های اجتماعی ایجاد می کنند؛ بنابراین لازم است برای پیشگیری از آسیب اجتماعی و در صورتی که این آسیب ایجاد شد، در جهت رفع و درمان این آسیب ها، وظیفه اجتماعی خودشان را انجام دهند. بطورمثال بسیاری از شرکت های دارویی، داروهای آنان عوارض جسمی و فردی دارد. برخی محصولات شرکت ها نیز آسیب های اجتماعی ایجاد می کنند و برخی تولیدات مانند برخی خودروها، معلولیت ایجاد می کند.

سرپرست مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: بسیج مستضعفین، برخی شرکت های آرایشی و بهداشتی و اپراتورهای تلفن در رابطه با مسئولیت اجتماعی با بهزیستی تفاهم نامه دارند.

کوزه گر درباره مسئولیت اجتماعی شرکت ها خاطرنشان کرد: یک بخش از این مسئولیت اجتماعی می تواند تهیه بسته های ویژه مددجویان بهزیستی باشد؛ یا اینکه یک شرکت آرایشی و بهداشتی برای 220 معلول اشتغال ایجاد کرده است و در تفاهم نامه جدیدی که در حال امضا است قول داده اند پنج هزار فرد دارای معلولیت دیگر را نیز بکار گیرند.

وی ادامه داد: اینگونه اقدامات، مسئولیت اجتماعی است و وظیفه همه شرکت ها است که چنین اقداماتی را انجام دهند.

به گفته وی، شرکت دیگری در مشهد یکهزار و 500 فرد دارای سوء سابقه را استخدام کرده است که اینکار برای بازگشت افراد به زندگی انجام شده است.

کوزه گر تاکید کرد: اینگونه اقدامات باید از سوی شرکت های ماشین سازی نیز انجام شود .

وی یادآور شد: بهزیستی با برخی شرکت ها مانند نظام پزشکی و کانون وکلای دادگستری و برخی وزارتخانه در راستای مسئولیت اجتماعی تفاهم نامه ای دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید