دنی دانون: نتانیاهو در مجمع عمومی پرونده جامعی را علیه ایران مطرح خواهد کرد!

کدخبر: ۱۸۳۵۶۶
نماینده اسرائیل در سازمان ملل گفت نتانیاهو صحبت‌های خود در مجمع عمومی را به توضیح درباره این که چگونه توافق هسته‌ای به تهران امکان حضور در سوریه را داد، اختصاص می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل در پایگاه اینترنتی خود نوشت: دنی دانون، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل روز یکشنبه گفت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل پرونده جامعی را علیه ایران مطرح و ارتباط میان توافق هسته ای و تمایل تهران به استقرار نظامی در مرز شمالی سرزمین‌های اشغالی را بیان خواهد کرد.

دانون به تایمز آو اسرائیل گفت: «مسئله کره شمالی نگران کننده است اما ما به فکر خاورمیانه هستیم. بخش اصلی سخنرانی نخست وزیر درباره ایران، توافق هسته ای و فعالیت های این کشور در منطقه خواهد بود.»

دانون گفت: «امروز، ایرانی ها پول بیشتری دارند و می توانند نیروهای بیشتری اعزام کنند، سلاح های بیشتری بخرند و از حزب الله حمایت کنند. همه این ها به هم مربوط هستند.»

وی افزود: «من فکر می کنم، نخست وزیر که در این زمینه تخصص دارد، در سخنرانی خود این موضوعات را به یکدیگر مرتبط خواهد کرد و تصویر کاملی از آن چه پس از این توافق روی داد و پیامدهای آن را به نمایش خواهد گذاشت.»

نتانیاهو که قرار است یک روز پس از سومین دیدار خود با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل سخنرانی کند، خواهد گفت توافق هسته ای باید اصلاح یا کلا لغو شود.

وی گفت: «شما از نخست وزیر خواهید شنید که کاری باید انجام شود. ما از ابتدا نیز از این توافق حمایت نکردیم و همچنان معتقدیم که این توافق بدی است.»

روز سه شنبه نتانیاهو در اولین سخنرانی ترامپ در سازمان ملل حضور خواهد داشت. در اتفاقی غیرمعمول، نتانیاهو نیز در روز سه شنبه یعنی اولین روز مجمع عمومی، سخنرانی خواهد کرد، زیرا وی قصد دارد اواخر همان روز به اسرائیل بازگردد تا بتواند پیش از جشن روش هشانا (سال نو یهودی) در روز چهارشنبه در اسرائیل باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید