بررسی شرایط مالی توییتر با استفاده ترامپ از آن

کدخبر: ۱۸۳۵۷۲
این روزها دونالد ترامپ با 36 میلیون دنبال کننده و بیش از 35 هزار پست ارسال شده از سال 2009 تاکنون، به یکی از مهمترین کاربران توییتر بدل شده است.
بررسی شرایط مالی توییتر با استفاده ترامپ از آن

 حالا «جیمز ککماک» (James Cakmak) تحلیلگر شرکت Monness Crespi Hardt & Co، به بررسی تغییرات ارزش برند توییتر در صورت توقف توییت کردن اکانت رییس جمهور آمریکا پرداخته است.

در دوران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سهام توییتر رشد ناگهانی را تجربه نمود؛ ولی زمانی که ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد، ارزش آن 14 درصد افت کرد. پس از آن، پست های متنوع و بعضاً جنجالی یا تخریبی او دنبال کنندگان بسیاری را به سوی خود جذب نمود که همین مسئله به طور غیر مستقیم موجب افزایش ارزش برند توییتر شد.

رشد ناگهانی ارزش سهام توییتر در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در این نمودار مشاهده می کنید:

توییتر و ترامپ

بر اساس گزارش ها این شبکه، روزانه حدود 125 میلیون و ماهانه حدود 325 میلیون کاربر فعال دارد. در حال حاضر ارزش بازار این برند به 11.7 میلیارد دلار می رسد. ککماک معتقد است که اکنون رئیس جمهور ایالات متحده بهترین فرد تبلیغ کننده، در تمام جهان به حساب می آید و او تأثیر فراوانی بر ارزش توییتر دارد و اگر اکانت «realDonaldTrump» توییت کردن را متوقف نماید، 2 میلیارد دلار از ارزش برند توییتر کم خواهد شد. البته در این صورت نه از درآمدهای توییتر کم می شود و نه از شمار دنبال کنندگان آن؛ بلکه از نگاه سرمایه گذاران، جذابیت این شبکه اجتماعی در نظر مردم کاسته شده و در نهایت ارزش آن پایین می آید.

چند ماه پیش «جک دورسی» مدیر عامل توییتر اعلام کرده بود: «برای ما مهم است که کانال های باز ارتباطی را برای رهبرانمان فراهم کنیم، حتی اگر از گفته های آنها خوشمان بیاید یا نیاید. چون من راه بهتری (به جز توییتر) برای پاسخگویی آنها سراغ ندارم». او همچنین گفته که استانداردهای توییتر برای تمامی کاربران به شکل یکسان اعمال می گردد و همچنین شرکت به صحیح بودن خبر ها نیز اهمیت ویژه ای می دهد. از اظهارات دورسی این گونه برداشت می شود که قرار نیست اکانت توییتر ترامپ حذف شود.

علاقه شدید ترامپ به توییتر  موجب شده بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی، در انتظار پست های بعضاً عجیب او باشند؛ از توییت درخواست قطع دسترسی اینترنت گرفته تا اشتباه املایی فاحش او که ترند شماره 1 این شبکه اجتماعی شد.

به نظر نمی رسد در صورت کاهش روابط توییتر با دنیای سیاست، کسب و کار آن به خطر بیفتد. مهم این است که این شرکت در آینده استراتژی مناسب را اتخاذ کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید