جدیدترین وضعیت اقلیم کردستان در کمتر از یک روز به آغاز همه پرسی استقلال

کدخبر: ۱۸۴۱۷۶
مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در حالی همچنان اصرار به برگزاری همه پرسی استقلال در روز دوشنبه سوم مهر ماه دارد که پشت پرده های اسرائیلی این همه پرسی بیشتر از هر زمان دیگری نمود پیدا کرده است.
جدیدترین وضعیت اقلیم کردستان در کمتر از یک روز به آغاز همه پرسی استقلال

به گزارش اقتصادنیوز، در میتینگ های تبلیغاتی این همه پرسی پرچم های اسرائیل به اهتزاز در می آید و مسعود بارزانی قول هایی مبنی بر اسکان دادن بیش از 200 هزار یهودی کردتبار را در این منطقه به مقامات اسرائیلی داده است. از این رو تنها دولتی که از این همه پرسی حمایت کرده است نیز اسرائیل است.

در همین حال امروز اعلام شد که پیشمرگه های کردستان عراق ، جاده اربیل به موصل را مسدود کرده اند. هدف از این اقدام تامین امنیت همه پرسی اعلام شده است.

ایران و ترکیه نیز در اقدامات جداگانه ای آسمان خود را با اقلیم کردستان عراق مسدود کردند. به این ترتیب تا اطلاع ثانوی پروازی بین این دو کشور با اقلیم کردستان عراق انجام نخواهد شد.

خطوط هوایی ترکیه نیز پروازهای خود به مقصد اربیل و دیگر مناطق اقلیم کردستان عراق را به حالت تعلیق درآورده اند.

در بعد نظامی نیز ایران و ترکیه رزمایش هایی را در مناطق مرزی خود با کردستان عراق انجام دادند که بازتاب فراوانی در رسانه های منطقه داشته است.

در آخرین موضع گیری، مسعود بارزانی بر برگزاری همه پرسی استقلال در روز دوشنبه تاکید کرد. این درحالیست که دولت عراق و جامعه جهانی بارها از بارزانی درخواست کردند تا همه پرسی را لغو کرده و به مذاکره با دولت بپردازد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید