حملات شبیه‌سازی شده کره‌شمالی به ناو آمریکایی

کدخبر: ۱۸۴۲۵۳
تصاویر و ویدیوهای ساختگی از حمله به یک ناو هواپیمابر آمریکایی با یک موشک پوکگوکسونگ از سوی کره‌شمالی منتشر شد. پیونگ‌یانگ پیشتر هم تصاویری تبلیغاتی و ساختگی از حمله به کاخ سفید منتشر کرده بود.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، این تصاویر از سوی یک سایت تبلیغاتی وابسته به دولت کره‌شمالی موسوم به "دی‌پی‌آرکی تودی" ساعاتی پس از آن منتشر شد که بمب‌ افکن‌های لانسر بی‌-۱بی نیروی هوایی آمریکا از پایگاه نیروی هوایی اندرسون در گوآم به هوا برخاستند و در نزدیکی سواحل شرقی کره‌شمالی به پرواز درآمدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، این بمب افکن‌ها با جنگنده اف-۱۵ سی ایگل نیروی هوایی آمریکا که از اوکیناوای ژاپن به پرواز درآمده بودند، اسکورت شدند. عملیات هوایی روز شنبه در شمالی‌ترین نقطه از منطقه غیر نظامی شده صورت گرفت که دو کره را از هم جدا می‌کند.  

این تصاویر تبلیغاتی از یک ویدیویی است که همچنین نشان می‌دهد موشک‌های پوکگوکسونگ-۲ به سوی یک بی-۱بی و یک اف-۳۵ شلیک می‌شود. در این تصاویر رایانه‌ای، این دو هواپیمای آمریکایی به صورت مهیبی منفجر شدند. همچنین در این ویدیو،‌ تصاویری وجود دارد که یک موشک از زیر دریایی کره‌شمالی مستقیما به ناو هواپیمابر هسته‌ای یواس‌اس کارل وینسون برخورد می‌کند. این فیلم همچنین به آمریکا هشدار می‌دهد "اگر اف-۳۵، بی-۱بی و کارل وینسون حمله آمریکا را رهبری کنند، آنها را به قبرستان می‌فرستیم."   

کره‌شمالی یدی طولا در ساخت ویدیوهای تبلیغاتی با استفاده از فناوری‌های رایانه‌ای دارد. این موارد شامل یک حمله شبیه‌سازی شده به کاخ سفید و یک نمونه دیگر است که نشان می‌دهد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در قبرستان ایستاده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید