تاکید بر حفظ تمامیت ارضی عراق در جلسه کمیسیون امنیت ملی

کدخبر: ۱۸۴۵۰۹
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برگزاری جلسه فوق العاده صبح امروز این کمیسیون برای بررسی همه پرسی اقلیم کردستان خبر داد و گفت که در این جلسه تاکید شد که جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه با خدشه‌دار شدن تمامیت ارضی عراق موافق نیست.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح جلسه فوق العاده امروز این کمیسیون برای بررسی همه پرسی اقلیم کردستان گفت: این جلسه با حضور مسئولان کلیه دستگاه‌های مربوطه همچون وزارت خارجه و وزارت اطلاعات، سپاه قدس و غیره برگزار شد که در آن ابعاد،‌ سوابق، اهداف و پیامدهای همه پرسی اقلیم کردستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته وی، مطالبه همه پرسی و استقلال کردستان عراق موضوع جدیدی نیست و اختلاف نظرهای زیادی بین گروه‌های کرد وجود دارد و هنوز نیز چنین اختلاف‌هایی دیده می‌شود.

نقوی حسینی با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران به ویژه در دوران تهاجم داعش از اقلیم کردستان گفت که ایران همواره کنار ملت کرد بوده و از آنها حمایت کرده است.

وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه با خدشه‌دار شدن تمامیت ارضی عراق موافق نیست، قطعا عراق و دولت مرکزی این کشور ظرفیت‌های لازم برای حفظ تمامیت ارضی کشورشان در ابعاد حقوقی، سیاسی، مادی و نظامی را دارند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که عکس العمل‌های شدیدی در عراق علیه این همه‌پرسی وجود دارد چون تمامیت ارضی عراق دچار خدشه شده که جامعه جهانی نیز آن را نمی‌پذیرد.

نقوی حسینی در پایان گفت که ایران و ترکیه در این موضوع نقش مهمی دارند که باید به یکدیگر کمک کنند به همین دلیل قرار شد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه‌ای به بررسی این موضوع بپردازد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید