آمادگی هاوایی برای حمله کره شمالی

کدخبر: ۱۸۴۵۵۱
از مردم جزایر هاوایی آمریکا خواسته‌ شده برای حمله هسته‌ای احتمالی علیه این منطقه با توجه به افزایش تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی آماده باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایندیپندنت، مقام‌های هاوایی که یکی از ایالت‌های آمریکا محسوب می‌شود به ساکنان این ایالت توصیه کرده‌اند همانطور که آمادگی مواجهه با یک سونامی یا توفان را دارند خود را برای یک حمله هسته‌ای احتمالی نیز آماده کنند.

جن وارد، یک نماینده این ایالت گفت: اگرچه نمی‌خواهد هشدار بی‌جا بدهد اما می‌خواهد که مردم از آمادگی برخوردار باشند.

طبق گزارش برخی نشریات محلی در هاوایی برگزاری یک نشست محرمانه مقام‌های این ایالت در پشت درهای بسته با هدف بررسی تاثیرات احتمالی یک حمله هسته‌ای علیه هاوایی باعث ترس و وحشت مردم این ایالت شده است.

وارد گفت: بیشتر از همه جوان‌ترها در هاوایی نگران شدند چون آنها به مسائلی نظیر پناهگاه یا رزمایش عادت ندارند.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که البته بیشتر ساکنان هاوایی ترس و وحشتی ندارند. با این حال مردم این ایالت به سونامی و توفان عادت دارند و در این شرایط نیز از آنها خواسته شده به جای ذخیره آب، غذا و اقلام دارویی اضطراری برای هفت روز این کار را برای ۱۴ روز انجام دهند. در عین حال مقام‌ها نیز جدی بودن احتمال حمله هسته‌ای را کم نمی‌دانند.

قرار است در ماه نوامبر ایالت هاوایی شروع به آزمایش یک سیستم هشدار خطر برای چنین حمله‌ای کند.

این سیستم به مردم حدود ۱۲ تا ۱۵ دقیقه برای رفتن به پناهگاه وقت داده و پس از آن نیز از مردم می‌خواهد ۴۸ تا ۷۲ ساعت در پناهگاه بمانند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید