مزایده سود آور برای نامگذاری باشگاه بارسلونا

کدخبر: ۱۸۴۷۰۷
باشگاه فوتبال بارسلونا قصد دارد پس از بازسازی استادیوم نوکمپ حقوق نام‎گذاری آن را مزایده بگذارد. هدف این باشگاه این است که این بسته حقوقی را سالیانه ۲۵ میلیون یورو بفروشد که برای این منبع درآمدزایی یک رکورد خواهد بود.
مزایده سود آور برای نامگذاری باشگاه بارسلونا

 پروژه بازسازی استادیوم نوکمپ که حدود ۵۰۰ میلیون یورو هزینه خواهد داشت، قرار است حداکثر تا سال ۲۰۲۳ به پایان برسد. با این بازسازی شش هزار صندلی به این ورزشگاه اضافه خواهد شد. گنجایش نوکمپ که همین حالا هم بزرگ‌ترین استادیوم فوتبال جهان است، بعد از بازسازی به ۱۰۵ هزار نفر افزایش خواهد یافت. علاوه بر آن ورزشگاه بازسازی‌شده بارسا صاحب یک سقف و صندلی‌های مجلل‌تر هم خواهد شد.

 در اطراف ورزشگاه قرار است امکانات تجاری برای درآمدزایی بیشتر توسعه پیدا کنند، از جمله ساخت یک هتل، رستوران، کافه و دفاتر جدید.

 بنا به گفته باشگاه بارسلونا خریدار حقوق نام‌گذاری ورزشگاه، حق نام‌گذاری روی همه بخش‌ها را خواهد داشت. این باشگاه به دنبال این است که در این مزایده این بسته حقوقی را به مدت ۲۰ سال واگذار کند.

 در حال حاضر رکورد گران‌ترین حقوق نام‌گذاری استادیوم، متعلق به باشگاه آرسنال است که در سال ۲۰۰۴ در ازای ۱۸۰ میلیون دلار با یک قرارداد ۱۵ ساله حقوق نام‌گذاری ورزشگاه خود را به شرکت هواپیمایی امارات فروخت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید