استقلال و مربیان آلمانی

کدخبر: ۱۸۴۸۳۶
وینفرد شفر دومین مربی خارجی باشگاه استقلال در تاریخ بازی های لیگ برتر فوتبال است. جالب اینکه رولند کوخ مربی قبلی این باشگاه نیز به مانند شفر، آلمانی بوده است.
استقلال و مربیان آلمانی

مهدی رستم پور- تمام آلمانی‌های قبلی با وجودی که اغلب مربیان خوبی بودند اما به دلایل مختلف، موفقیتی کسب نکردند. اگر شفر می‌آید، امیدواریم سنت‌شکنی کند و به موفقیت برسد.

رولند کخ فروردین ۸۲ برکنار شد و در نهایت استقلال را بین ۱۴ تیم به رتبه نهمی رسید. با اشتباهات عجیبی نظیر استفاده از وحید شمسایی (فوتسالیست) مقابل الهلال عربستان.

استقلال که با کخ از ۱۸ بازی ۴ باخت داشت پس از برکناری کخ توسط فتح‌اله‌زاده در ۸ بازی باقی‌مانده شش بار دیگر هم باخت. علی موسوی می‌گفت: «با توجه به حضورم در لورکوزن حتی یک درصد احتمال نمی‌دادم کخ بیاید زمین شماره ۲ آزادی و پشت صندوق عقب لباس عوض کند. کخ با تمام وجود کار کرد اما هیچ وقت در ایران بشاش ندیدمش. قبل از آمدن کخ قرار بود قلعه‌نویی سرمربی استقلال شود. در عربستان درگیری‌ قلعه‌نویی با کخ عیان شد. عده‌ای دوست نداشتند کخ نتیجه بگیرد.»

اریش روته‌مولر آنالیزور تیم ملی آلمان، ۷ سال قبل دستیار مرفاوی در استقلال بود اما پس از این که برادر خود را از دست داد و همین طور به خاطر بیماری‌اش، با چشم گریان از استقلال جدا شد.

یورگن گده با یک دهه فعالیت در ایران، دیرپا ترین مربی آلمانی در کشورمان است. سال ۸۹ دستیار پرویز مظلومی بود اما شش ماه بعد جدا شد و از فتح‌اله‌زاده برای ۱۲ هزار دلار شکایت کرد.

راینر کرافت سال ۸۸ به عنوان بدنساز استقلال توسط واعظی آشتیانی معرفی شد اما همان سال به دلیل بیماری مادر همشرش از استقلال جدا شد.

میشاییل هنکه پنج سال قبل دستیار پرویز مظلومی بود. وقتی در مصاحبه گفت سرمربی به حرفم گوش نمی‌دهد، طالبی (مترجم) مصاحبه را قطع کرد و گفت این حرف‌ها به صلاح باشگاه نیست! هنکه بعدها گفت لیگ ایران علاوه بر مشکلات فنی و تاکتیکی، از لحاظ اخلاقی نیز با مشکلاتی روبه روست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید