صبحانه نخوردن در میانسالی این بیماری را به ارمغان می آورد!

کدخبر: ۱۸۴۹۱۳
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد، احتمال ابتلا به تصلب شرایین در افراد میانسالی که معمولا صبحانه نمی خورند، در قیاس با افرادی که صبحانه کامل صرف می کنند، بیشتر است.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، یافته های این مطالعه که توسط محققان دانشگاه فریدمن در بوستون آمریکا انجام شد، جدیدترین یافته ای است که مصرف صبحانه را با سلامت قلب ارتباط می دهد.

بر اساس نتایج این مطالعه که روی چهار هزار فرد 40 تا 54 ساله در اسپانیا انجام شد، افرادی که صبحانه می خورند -- به ویژه صبحانه کامل-- کمتر احتمال دارد که در رگ هایشان پلاک ایجاد شود.

پلاک به رسوبات چربی، کلسیم و مواد دیگر در درون رگ ها اطلاق می شود که باعث سخت و باریک شدن رگ ها می شود-- وضعیتی که تصلب شرایین خوانده می شود. تصلب شرایین می تواند به حملات قلبی، سکته مغزی و سایر عوارض منجر شود.

تقریبا 75 درصد شرکت کنندگان در این مطالعه که صبحانه نمی خوردند، دچار چنین پلاک هایی در رگ های خود شدند؛ به واقع، ابتلا به این وضعیت با صرف صبحانه کامل 57 درصد و صبحانه سبک 64 درصد بود.

با این همه، این مطالعه جدید ثابت نمی کند که طفره رفتن از صرف صبحانه بطور مستقیم به شریان های افراد آسیب می زند، اما نشان می دهد افرادی که قید صرف صبحانه را دارند، از بسیاری جهات سالم تر هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید