دولت چین خواستار بازگشت سرمایه این کشور از باشگاه فوتبال میلان شد

کدخبر: ۱۸۵۱۲۱
برخی رسانه‌های ایتالیایی از فشار آوردن دولت چین به مالکان چینی میلان برای برگرداندن سرمایه‌های این کشور خبر داده‌اند.
دولت چین خواستار بازگشت سرمایه این کشور از باشگاه فوتبال میلان شد

به تازگی اخباری منتشر شده است مبنی بر اینکه دولت چین مالکان چینی باشگاه میلان را برای برگرداندن بخشی از پولی که برای خرید باشگاه فوتبال میلان ایتالیا و تقویت این تیم سرمایه‌گذاری شده، تحت فشار قرار داده است.

یونک‌هونگ لی در ابتدای سال جاری کل سهام باشگاه میلان را با کمک وام پربهره‌ای که از مؤسسه مالی الیوت آمریکا گرفت، خریداری کرد. این پروسه اما بسیار طولانی و پرپیچ خم بود که یکی از دلایل آن مقاومت دولت چین در برابر خروج ارز این کشور بعد از سختگیری‌ها دولت این کشور برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی بود.

در همین راستا گفته می‌شود که پارلمان چین هفته آینده محدودیت‌های جدیدی را در خصوص سرمایه‌گذاری در خارج از مرزهای این کشور اعمال خواهد کرد. به گزارش نشریه لیبرو، محدودیت‌های جدید بعید است که روی وضعیت باشگاه اینتر که آن هم تحت مالکیت چینی‌ها - گروه سونینگ - قرار دارد، تأثیری بگذارد اما ممکن است روسونری را به دردسر بیندازد، چرا که امکان دارد دستور بازگردانده شدن 200 میلیون یورو از سرمایه‌ای که دو شرکت هوارونگ و هایژیا برای خرید میلان از سیلیویو برلوسکونی اختصاص دادند، صادر شود.

لی مدتی است که به دنبال سرمایه‌گذارانی جدید است تا در تأمین مخارج باشگاه با چینی‌ها سهیم شود و این در حالی است که باشگاه میلان ماه اکتبر سال آینده باید 253 میلیون یورویی که از مؤسسه الیوت وام گرفته است را تسویه کند که از این مبلغ 180 میلیون شامل سود 11.5 درصد می‌شود. اگر تا آن زمان این مبلغ تأمین نشود، تمام یا بخشی از سهام باشگاه به فروش گذاشته خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید