عضو سابق دوما: پایبندی به برجام برگ برنده ایران در برابر آمریکا است

کدخبر: ۱۸۵۴۱۴
سیمون باغداساروف رییس مرکز مطالعات خاورمیانه و آسیای مرکزی روسیه و نماینده سابق دوما گفت: پایبندی ایران به برجام و اجرای کامل مفاد این توافق بین المللی برگ برنده تهران در برابر واشنگتن است.

باغداساروف عضو سابق کمیسیون امور بین المللی دوما روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، تصریح کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به برجام را تایید و در گزارش های خود هم بر این امر مهم تاکید کرده است.

کارشناس ارشد روس گفت: اقدامات ایران در اجرای برجام، آمریکا را در وضعیت دشواری قرار داده و دیگر مانند سابق نمی تواند تهران را به تلاش برای ساخت بمب اتمی متهم کند.

نماینده سابق دوما ادامه داد: اگر پیشتر برخی کشورها با سیاست های آمریکا علیه ایران همراهی می کردند، امروز چنین سیاستی به مراتب دشوارتر شده و به همین دلیل اجماع جهانی برای اعمال تحریم های ضدایرانی از طریق شورای امنیت ناممکن است.

باغداساروف همچنین اظهار کرد: ترامپ با خروج احتمالی یکجانبه آمریکا از برجام، اشتباه راهبردی مرتکب می شود و بعید است مشاوران وی در این مورد و پیامدهای چنین سیاستی سکوت کنند.

کارشناس روس در ادامه نیز با اشاره به توانمندی های ایران گفت: در صورت نقض برجام توسط آمریکا و خروج از این توافق بین المللی، تهران توان لازم را دارد که پاسخ مناسبی به سرپیچی واشنگتن بدهد.

عضو سابق کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه در ادامه گفت: سیاست خارجی ترامپ می لنگد و این وضعیت فقط مربوط به برجام نمی شود و در مسائلی همچون کره شمالی و سوریه هم آشکار است.

باغداساروف همچنین ادامه داد: بدیهی است ترامپ توسط برخی محافل ضدایرانی بویژه لابی یهودی در واشنگتن تحت فشار قرار گرفته است، اما با خروج از برجام گرفتار انزوای بین المللی می شود.

کارشناس روس گفت: روسیه و اتحادیه اروپا طرف های اصلی مذاکرات هسته ای ایران و حامی برجام هستند و اجرای سیاست های ضد برجامی توسط واشنگتن مشکل آفرین خواهد شد.

باغداساروف در پایان تاکید کرد: سیاست های دولت ترامپ، آمریکا را یک شریک نامطمئن نشان می دهد که به تعهدات خود پایبند نمی ماند و به همین دلیل بین مقام های این کشور اختلاف نظر وجود دارد که مهم ترین پیامد آن پیش بینی نتایج نامطلوب برای جمهوریخواهان در انتخابات کنگره است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید