۷ توصیه‌ برای افزایش کارایی ورزشکاران

کدخبر: ۱۸۵۸۴۸
اگر می خواهید کارایی ورزشی خود را افزایش دهید شاید به راحتی نتوانید به این هدف برسید اما نکاتی وجود دارد که با رعایت کردن آنها می‌توان سطح آمادگی بدن را افزایش داد.

به گزارش بهداشت نیوز و به نقل از My fitness pal، توصیه‌های زیر می‌تواند به افرادی که ورزش می‌کنند کمک کند تا سطح آمادگی جسمانی خود را افزایش دهند:

۱. خوب بدن را گرم کنید:

اگر می خواهید یک جلسه ورزشی پر بار داشته باشید وزنه بزنید  و حرکات ورزشی که به بدن فشار می آورند انجام دهید. باید پیش از آن خوب بدن را گرم کنید. حرکات ورزشی آرام و سبک‌تر را برای گرم کردن بدن پیش از ورزش اصلی انجام دهید. به ‌این‌ ترتیب دمای بدن افزایش می‌یابد و عضلات و سیستم عصبی بدن فعال می‌شوند.

۲. در میانه روز کمی بخوابید:

ورزشکاران حرفه‌ای که یک روز خسته کننده دارند معمولا در میانه روز حداقل ۲۰ تا ۳۰ ‌دقیقه می خوابند. این کار باعث می‌شود که انرژی از دست رفته باز گردد. گاهی اوقات ۲۰ ‌دقیقه خواب چند ساعت قبل از ورزش می‌تواند به شما کمک کند. سعی کنید زیاد نخوابید، زیرا خواب زیاد در میانه روز شما را خسته تر می‌کند.

۳. لباس ورزش مناسب اعتماد کنید:

اگر می خواهید کارایی ورزش خود را افزایش دهید لباس ورزش مناسب بپوشید. لباس ورزش باید راحت و سبک باشد.

۴. به موسیقی درست گوش دهید:

موسیقی که مناسب ورزش باشد باعث می‌شود که انرژی بیشتری پیدا کنید. از هدفون خوب استفاده کنید و یک پلی لیست مناسب ورزش تهیه کنید.

۵. شرایط اولیه بدن را بهبود بخشید:

هر چقدر توانایی هوازی بدن بیشتر باشد بدن آمادگی بیشتری برای ورزش دارد. سعی کنید دو تا سه بار در هفته‌ به مدت نیم ساعت ورزش هوازی انجام دهید.

۶. تغذیه مناسب داشته باشید:

تغذیه برای ورزشکاران بسیار اهمیت دارد. غذاهایی مصرف کنید که انرژی لازم برای ورزش را تامین کند. غذای سالم بخورید. غذاهای شما باید حاوی میزان کافی کربوهیدرات و پروتئین باشد. از خوردن غذاهای فرآوری شده و چربی‌های مصنوعی جلوگیری کنید.

۷. مکمل مناسب مصرف کنید:

مکمل‌ها نمی‌توانند تغذیه نادرست را جبران کنند، اما مصرف آنها می‌تواند کارایی ورزشی شما را افزایش دهد. مکمل‌هایی که حاوی کافئین ، شکر و مواد مصنوعی زیادی هستند را زیاد مصرف نکنید. خوردن کمی پروتئین به میزان کافی خوب است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید