رکورد تیم ملی فوتبال ایران ثبت شد

کدخبر: ۱۸۵۸۵۷
رقابت‌های انتخابی جام جهانی به پایان رسید و تنها بازی‌های پلی‌آف باقی مانده است. در این بین سایت فیفا رکوردهای جالب توجه این دوره از رقابت‌ها را اعلام کرد که نام ایران نیز در آن به چشم می‌خورد.
رکورد تیم ملی فوتبال ایران ثبت شد

تیم ملی فوتبال ایران با ۱۲ بازی بدون گل خورده صاحب رکورد جالبی شد و موفق شد در این عرصه در صدر قرار گیرد. به همین خاطر فیفا از این رکورد به عنوان یکی از رکوردهای به یاد ماندنی این دوره از رقابت‌ها یاد کرد.

دروازه تیم ملی فوتبال ایران، ۱۸ ساعت و ۴۱ دقیقه بسته نگه داشته شد تا این که سوریه دروازه این تیم را باز کرد.

بعد از مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۷ برخی رکوردهای مربوط به جام جهانی تغییر کرد.

سایر رکوردهای ثبت شده در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ به این شرح است:

* کوچک‌ترین کشور: کشور ایسلند که تقریبا ۳۳۵ هزار نفر جمعیت دارد کوچک‌ترین کشوری است که به جام جهانی صعود کرده است. بیش از این ترینیداد و توباگو با ۱.۳ میلیون نفر جمعیت در سال ۲۰۰۶ به جام جهانی راه یافت.

* بالاترین رنکینگ: عربستان سعودی که در رنکینگ فیفا رتبه ۹۸ دارد به جام جهانی صعود کرده است این در حالی است که شیلی که چهار ماه پیش در رنکینگ فیفا رتبه چهارم را داشت در بین ۳۲ تیم صعودکننده نبوده است.

* پلی‌آف با بیشترین برد: سوئیس ۹۰ درصد بازی‌های خود در گروه B را برد اما در گروه خود دوم شد و نتوانست به صورت مستقیم به جام جهانی برود و به پلی‌آف رفت. هیچ‌گاه یک تیم اروپایی که این میزان از بازی‌های خود را در گروهش برده به پلی‌آف نرفته است.

* بیشترین امتیاز: برزیل با ۴۱ امتیاز دومین تیم آمریکای جنوبی است که با بیشترین امتیاز به جام جهانی صعود کرده است. بیش از این در سال ۲۰۰۲ آرژانتین با ۴۳ امتیاز به جام جهانی رفت.

*‌ بهترین رکورد و تفاضل گل: آلمان با ۴۳ گل زده و چهار گل خورده، اختلاف گل خورده و زده‌اش ۳۹ بود که در اروپا رکورد به حساب می‌آید. تیم آلمان هر ۱۰ بازی خود را برد. این تیم با بهترین رکورد به جام جهانی ۲۰۱۸ صعود کرد.

*‌ دور از انتظارترین ناکامی: هلند بعد از ۳۲ سال از صعود به جام جهانی باز ماند و در گروه خود سوم شد.

* طولانی‌ترین انتظار برای صعود: مصر بعد از ۲۸ سال به جام جهانی صعود کرد. این تیم آخرین بار در سال ۱۹۹۰ به جام جهانی رفته بود.

* بیشترین گل آمریکای جنوبی: لیونل مسی و لوییس سوارس هر کدام ۲۱ گل در مقدماتی‌های جام جهانی در آمریکای جنوبی به ثمر رساندند. این میزان بالاترین رکورد گل‌های زده تاریخ مقدماتی‌های جام جهانی آمریکای جنوبی است. پیش از این مسی ۱۴ و سوارز ۱۶ گل زده بودند و بعد از زامورانو (۱۷)، مارسلو سالاس (۱۸) و هرنال کرسپو (۱۱) قرار داشتند.

* ناکامی با بیشترین گل زده: تیم آمریکا در مقدماتی جام جهانی ۱۷ گل به ثمر رساند، بیش از هر تیم دیگری. با این حال این تیم در گروه خود پنجم شد و به جام جهانی نرسید.

* بیشترین گل زده: رابرت لواندوفکسی در این دوره از مقدماتی جام جهانی در ۱۰ بازی ۱۶ گل به ثمر رساند که بیشترین گل زده توسط یک بازیکن است. رونالدو یک گل از او کمتر به ثمر رسانده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید