ترامپ قصد خروج فوری از برجام را ندارد

کدخبر: ۱۸۵۸۶۷
ترامپ برجام را «بدترین» توافقی می‌داند که تاکنون وجود داشته است. حال او می‌خواهد «ظرف چند روز آینده» تصمیم خود را درباره آن اعلام کند. فرانس‌پرس ضمن بررسی سناریوهای محتمل، خروج فوری ترامپ از برجام را نامحتمل دانسته است.
ترامپ قصد خروج فوری از برجام را ندارد

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتظار نمی‌رود که ترامپ خروج فوری از توافق هسته‌ای را اعلام کند، بلکه محتمل این است که تصمیم او تنها "ورود به مرحله‌ی احتمالی خروج از برجام" باشد؛ بدین‌شکل که به‌گونه‌ای تشریفاتی در برابر کنگره کارایی توافق را زیر سؤال ببرد. اما همین حد هم به تنهایی کافی است تا هراسی عمومی بیافریند و توافق دشوار بر سر محدودیت برنامه هسته‌ای ایران را با خطر نابودی مواجه کند.

رئیس جمهوری آمریکا بایستی طبق روالی قانونی هر ۹۰ روز یک بار گزارشی را به کنگره ارائه داده و پایبندی ایران به برجام را، با توجه به منافع آمریکا، تأیید یا رد کند.

ترامپ تاکنون دو بار، گرچه با تردید و نارضایتی، به توافق هسته‌ای با ایران برگه‌ عبور داده است. حال او تا یکشنبه آینده (۱۵ اکتبر/ ۲۳ مهر) مهلت دارد که بار دیگر گزارش خود را در این خصوص به کنگره ارائه دهد. این بار اما ترامپ، به گزارش رسانه‌های آمریکایی، از "تأیید" پایبندی ایران به برجام خودداری خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید