نیروی هوایی انگلیس کارشناس سایبری استخدام می‌کند

کدخبر: ۱۸۷۴۹۲
روزنامه دیلی تلگراف روز سه‌شنبه در گزارشی نوشت: نیروی هوایی سلطنتی انگلیس (RAF) برای بازرسی و پیشگیری از حملات سایبری علیه ناوگان هوایی‌ این کشور، کارشناس سایبری استخدام می‌کند.

به گزارش ایرنا، دیلی تلگراف با اشاره به اینکه جنگنده‌های جدید انگلیس از طریق اینترنت به یکدیگر و سامانه زمینی مرتبط هستند، هشدار داد که این مساله می‌تواند امکان حمله سایبری را به‌ شدت افزایش دهد.

تیم رابینسون، سردبیر نشریه 'ایروسپیس' در گفت‌وگو با دیلی تلگراف گفت: جنگنده‌های سری F35B حجم زیادی از اطلاعات را در رابطه با سوخت، قطعات فنی و انبار مهماتش به سامانه زمینی مخابره می‌کند. این سامانه بر اساس 8 میلیون خطوط برنامه‌نویسی کار می‌کند و اگر هک شود تمام این اطلاعات ربوده خواهد شد.

وی افزود که پهپادهای موسوم به ریپر نیز به سامانه ماهواره‌ای متصل بوده و بایستی اطمینان حاصل شود که مسیر این اطلاعات تغییر نکند.

به نوشته دیلی تلگراف جنگنده‌های جدید به حدی به شبکه‌های کامپیوتری وابسته است که تنها یک حمله سایبری می‌تواند ویرانی‌های گسترده‌ای را به همراه داشته باشد.

رابینسون هشدار داد که بعید است این حملات از سوی هکرهای خانگی صورت گیرد، اما احتمال حمله از سوی چین و روسیه غیرقابل ‌انکار است.

در همین حال ریچارد بارونز، رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش انگلیس نیز امروز در گفت‌وگو با شبکه رادیویی بی.بی.سی هشدار داد که اعتبارات بخش دفاعی انگلیس بایستی افزایش یابد تا این کشور بتواند از خود در برابر حملات احتمالی چین و روسیه در بازه زمانی کوتاه دفاع کند.

وی بابیان اینکه 'شمار نیروهای ارتش نبایستی از سطح کنونی پایین‌تر برود' افزود: ما بایستی خود را در برابر دنیایی که به سمت بی‌ثباتی پیش می‌رود، آماده‌ کنیم. ما نمی‌توانیم به پشتوانه اینکه متحدان ما از منافعمان حمایت می‌کنند دست روی دست بگذاریم. شرایط با دوران حمله به افغانستان و عراق تغییر کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید