حمله مجدد نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان به ارتش عراق

کدخبر: ۱۸۷۵۵۴
برخی منابع از درگیر شدن دوباره پیشمرگه های وابسته به حزب دموکرات کردستان عراق با ارتش فدرال این کشور خبر می دهند.
حمله مجدد نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان به ارتش عراق

به گزارش ایرنا، درحالی که فشارهای درونی و بیرونی به مسعود بارزانی رئیس مستقر اقلیم کردستان عراق برای کناره گیری همچنان رو به افزایش است، برخی منابع خبری از درگیر شدن دوباره پیشمرگه های وابسته به او با ارتش فدرال عراق خبر می دهند. 

برخی منابع کرد نزدیک به پیشمرگه های وابسته به حزب دموکرات کردستان عراق اعلام کردند که در مقابل آنچه عبور ارتش عراق از خط تماس خواندند، ایستاده اند و با آنها درگیر شده اند. 

اکنون برخی منابع خبری در بغداد به نقل از فرماندهان میدانی از بروز درگیری های شدید میان ارتش و نیروهای وابسته به مسعود بارزانی خبر می دهند. 

این درگیری ها در نزدیکی گذرگاه فیشخابور (یک منطقه مسکونی از توابع شهر زاخور در نزدیکی مرز عراق با سوریه) گزارش شده است. 

این گزارش حاکی است درگیری زمانی آغاز شد که نیروهای پیشمرگه مانع پیشروی ارتش برای بدست گرفتن کنترل این گذرگاه وابسته به دولت فدرال رخ داده است.

ارتش عراق و پلیس فدرال این کشور از روز دوشنبه هفته گذشته برای اجرای مصوبات پارلمان و دادگاه قانون اساسی این کشور مبنی بر برقراری مجدد حاکمیت دولت فدرال بر مناطقی که تا قبل از ظهور داعش در سال 2014 در اختیار داشته است، به منطقه کرکوک اعزام شدند و توانستند به دلیل عقب نشینی پیشمرگه -عمدتا وابسته به اتحادیه میهنی کردستان عراق- به سرعت در همه این مناطق از جمله چاه های نفت و مراکز دولتی مستقر شوند، اما روز جمعه در حال ورود به شهرک آلتون کوپری (بردی) در جنوب اربیل، با تهاجم پیشمرگه های وابسته به حزب دموکرات (به رهبری مسعود بارزانی) مواجه شدند. 

درگیری امروز (سه شنبه) دومین رویارویی پیشمرگه های وابسته به مسعود بارزانی در برابر ارتش فدرال است.

برخی تحلیل گران، ملتهب کردن فضای سیاسی و نظامی و بیش از آن، ملتهب نشان دادن فضای مناطقی که ارتش عراق به تازگی به تحت کنترل خود بازگردانده است را یکی از راهبردهای رهبران حزب دموکرات عراق (مبتکران همه پرسی جنجالی در اقلیم) برای القای درخطر بودن مردم کرد و جلب همدلی و حمایت های بین المللی دربرابر اقدامات قانونی دولت فدرال می دانند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید